ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها موجب کالری سوزی بیشتری می‌شود. افرادی که ورزش می‌کنند و به کالری خود اهمیت می‌دهند باید در برنامه غذایی خود به این مسئله توجه جدی داشته باشند.
مواد غذایی کالری سوز

بدن برای هر فعالیتی از جمله هضم غذا، جذب و دفع هر غذایی باید کالری بسوزاند. بعضی غذاها اثر کالری سوزی بیشتری دارند اما برای این که این اثر بیشتر شود چه کار باید کرد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با مواد غذایی کالری سوز آشنا شوید.

لاغری

ترفندهای افزایش کالری سوزی

چند راهکار ساده در این زمینه وجود دارد؛ ابتدا اینکه شکل غذا خوردن باید منظم باشد و به طور مثال اگر یک روز سه وعده غذا بخورید، یک روز یک وعده و روز دیگر شش وعده، بدن شما گیج می‌شود، بنابراین لازم است که منظم غذا بخورید و در عین حال وعده صبحانه را فراموش نکنید. همچنین باید وعده‌های غذایی را افزایش دهید تا این‌گونه کالری بیشتری بسوزانید هرچند که باید به این نکته توجه داشته باشید که وعده‌های‌ غذایی کوچک باشد.

مواد غذایی کالری سوز را بشناسید

مواد غذایی کالری سوز

پروتئین‌ها

افرادی که ورزش می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که پروتئین‌ها بیشترین اثر گرمازایی را دارند؛ به طور مثال گوشت لخم تا ۳۰ درصد کالری‌سوز است، یعنی اگر یک وعده حاوی سینه مرغ آب‌پز یا استیک کم چرب حاوی ۵۰۰ کالری انرژی باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که ۱۵۰ کالری آن بسوزد.

مواد غذایی کالری سوز پروتیین

مواد غذایی پر کلسیم و غلات سبوس‌دار

غذاهای پر کلسیم کالری سوزهای خوبی هستند و لبنیات کم‌چرب هم پروتئین و هم کلسیم بالایی دارند. همچنین غلات سبوس‌دار انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند و جوی دوسر و برنج قهوه‌ای برای هضم به کالری سوزی بالایی نیاز دارند، مضاف بر این که فیبر بالایی دارند و دفع را زیاد می‌کنند.

عدس

عدس یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. یک فنجان آن حاوی میزان بالایی آهن است و درصد بالایی از نیاز به آهن را مرتفع می‌کند. باید بدانید که کمبود آهن متابولیسم بدن را پایین می‌آورد و سوخت و ساز کم می‌شود. عدس پروتئین زیادی دارد و کالری سوز خوبی است.

فلفل قرمز و چای سبز

فلفل قرمز و چای سبز هم از دیگر موادی هستند که کالری سوزهای خوبی به شمار می‌روند هرچند که مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند مضر باشد.

مواد غذایی کالری سوز ، فلفل قرمز

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب معجزه مصرف سیر در کاهش فشار خون را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۵۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…