چگونه خانه‌ای شیک و باکلاس داشته باشیم؟

۶
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر افراد می‌خواهند خانه‌ای زیبا و شیک داشته باشند تا با زندگی کردن در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشند.
چیدمان و دکوراسیون شیک در منزل

برای اینکه خانه زیبایی داشته مهم‌ترین کار تزیین و دکوراسیون آن است. حال سوال اینجاست که از چه چیزهایی برای تزیین خانه استفاده کنیم تا خانه‌ای شیک و زیبا داشته باشیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان و دکوراسیون شیک در منزل می‌پردازیم.

به جزئیات خانه توجه کنید

جزئیات شامل دیوارکوب‌ها، قاب عکس‌ها، تابلوهای نقاشی، کوسن‌ها، ظروف تزئینی و موارد مشابه می‌شوند.

توجه به جزئیات خانه اهمیت زیادی دارد. زیرا خانه هم مثل چیزهای دیگر، برای زیبایی بیشتر به اکسسوری و جزئیات نیاز دارد. حتما نباید این جزئیات از برندهای گران تهیه شده باشند. مهم این است که با دکور خانه شما هماهنگی داشته باشند.

برای مثال اگر مبل‌هایتان بنفش هستند، یک ظرف رومیزی شیشه‌ای صورتی، قاب‌ عکس‌های سفید یا نقره‌ای و کوسن‌های صورتی، بنفش و سفید می‌توانند ترکیب جالبی ایجاد کنند. بین تمام این وسایل هماهنگی رنگ وجود دارد.

چیدمان و دکوراسیون شیک در منزل

به معجزه رنگ‌ها ایمان داشته باشیم

یکی از چیزهایی که خانه ما ایرانی‌ها کم دارد، رنگ‌های پرانرژی است. ما معمولا هنگام انتخاب لوازم منزل از دایره قهوه‌ای، کرم، مشکی و زرشکی خارج نمی‌شویم. درحالی‌که دنیایی از طیف‌های متنوع رنگ‌های گوناگون وجود دارد که می‌تواند با کمترین هزینه، بیشترین تغییر را در منزل ما ایجاد کند. کافی است نگاهی به چرخه رنگ‌ها بیندازید. هنگام انتخاب لوازم خانه اول قوانین چرخه رنگ‌ها را بشناسید و ببینید کدام رنگ‌ها در کنار هم احساس بهتری به شما می‌دهند. برای اینکه دکور جذاب‌تری در خانه خود داشته باشید به مطلب با وسایلی که در خانه دارید، دکور منزل را نو کنید سر بزنید.

چیدمان و دکوراسیون شیک در منزل

به مساحت و ابعاد خانه توجه کنید

قبل از انتخاب وسایل خانه، به مساحتی که قرار است برای آن دست به خرید لوازم بزنید، توجه کنید. اگر خانه شما کوچک است لازم است برای ایجاد تعادل در فضای آن به بعضی نکات دقت کنید:

  1. سراغ وسایل چندکاره بروید. مبلمان تخت‌شو یا میز کار و کتابخانه سر هم می‌توانند مقدار زیادی به صرفه‌جویی در فضا به شما کمک کنند.
  2. از آینه استفاده کنید. آینه قابلیت جادویی بزرگ‌تر نشان دادن خانه را دارد؛ طوری که با جاگذاری درست فضای شما حداقل دو برابر بزرگ‌تر از آنچه هست به‌نظر می‌رسد.

به مساحت و ابعاد خانه توجه کنید

دیدن عکس را فراموش نکنید

اگر خیلی اهل مطالعه نیستید و وقت یا حوصله خواندن قوانین دکوراسیون داخلی را ندارید، خودتان را به تماشای عکس‌های دکوراسیون منازل زیبا عادت دهید. مجله بخرید یا روی اینترنت جست‌و‌جو کنید. هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب کنید، نتیجه یکی است. اینکه چشم‌تان به دیدن زیبایی ‌‌ها عادت می‌کند و بعد از مدتی ناخودآگاه آن‌ها را یاد می‌گیرد. ذهنی که قوانین نانوشته را یاد گرفته باشد، بعد از مدت کوتاهی می‌تواند آن‌ها را در مورد منزل خودش هم اجرا کند.

دیدن عکس را فراموش نکنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام مبل مناسب نشیمن خانه شماست؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…