سوغات عجیب و متفاوت روستای کانلیکا

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای شگفت‌انگیز کانلیکا از جاذبه‌های گردشگری منحصر به‌فردفرد ترکیه است که به دلیل سوغات مشهور و متفاوتش شهرت دارد.
روستای کانلیکا

درباره کانلیکا و ماست مشهور و عجیبش چه می‌دانید؟ روستای کانلیکا یکی از جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد استانبول است که به‌دلیل ساختار خاص و سوغات متفاوتش در میان گردشگران بسیار طرفدار دارد. برای آشنایی با این جاذبه گردشگری جذاب مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

روستای کانلیکا کجاست؟

روستای توریستی کانلیکا در قسمت شمالی دومین پل بسفر قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌های استانبول است. دسترسی به این روستا، از آنجایی که به تنگه بسفر نزدیک بسیار آسان است.

فاصله استانبول تا کانلیکا حدود ۱۴ کیلومتر است. اگر بخواهید این مسیر را با مترو طی کنید، تقریبا نیم ساعت زمان می‌برد. از مسیر دریایی این فاصله در حدود یک ساعت است. اما اگر از اسکودار سوار شوید، ۵/۱ ساعت راه در پیش دارید. این مسافت با تاکسی حدودا ۲۷ کیلومتر است که تقریبا ۲۰ زمان می‌برد.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب علاقه‌مندان به دنیای خودرو حتما از این جاذبه گردشگری دیدن کنند! را هم بخوانید.

بهترین روستای ترکیه

جاذبه‌های دیدنی کانلیکا

رصدخانه معروف استانبول

تنها رصدخانه استانبول در این منطقه واقع شده است. تپه‌ای که رصدخانه در آن واقع شده است، چشم‌انداز بی‌نظیری از پل بسفر و پل فاتح سلطان محمت را نمایش می‌گذارد.

جنگل‌های مهرآباد

جنگل‌های مهرآباد که در این منطقه قرار دارد، یکی دیگر از چشم‌اندازهای پل بفسر را که در طول سال مکان مورد علاقه برای تفریح است، در بر دارد.

معماری جذاب روستا

روستای کانلیکای استانبول که در شمال پل فاتح سلطان محمت در طرف آناتولی و در امتداد ساحل بسفر قرار دارد، یک روستای خواب‌آلود قدیمی، مملو از خانه‌های چوبی به سبک عثمانی است. خود این خانه‌های چوبی زیبا، یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا هستند.

بندر زیبای کانلیکا

بندری کوچک هم در این روستا وجود دارد که اطراف آن پر است از کافه‌هایی که می‌توانید ماست محلی منحصربه‌فرد کانلیکا را که از شیر گوسفند و شیر گاو تهیه شده، در آن‌ها نوش جان کنید.

بهترین روستای ترکیه

مسجد قاضی اسکندر پاشا

این مسجد توسط معمار سینان در سال‌های ۱۵۵۹ تا ۱۵۶۰ ساخته شده است، درست در پشت میدان مقابل اسکله کشتی قرار دارد. مقبره اسکندر پاشا هم در حیاط مسجد است.

قبرستان کانلیکا

قبرستان کانلیکا یکی دیگر از دیدنی‌های این روستای توریستی است. این قبرستان روی یک تپه مرتفع قرار دارد که از بالای آن منظره‌ای با چشم‌انداز تنگه بسفر را می‌توان دید.

سوغات خوشمزه، متفاوت و خاص کانلیکا

ماست کانلیکا بسیار مشهور و محبوب است. از همه کافه‌ها و رستوران‌های این روستا، می‌توانید ماست خامه‌ای محلی را تهیه کنید. این ماست خامه‌ای معمولا با خاک قند یا پودر شکر سرو می‌شود.

شایعاتی هم درباره لبنیات و شیر این روستا وجود دارد. شیر گاوهای این منطقه کمی به رنگ صورتی متمایل بوده، آن هم به خاطر خوردن علوفه‌های سرخ‌رنگی است که در دامنه‌های اطراف کانلیکا می‌روید. به همین دلیل به آن کانگلی می‌گوسند. اگر تصمیم سفر به این روستا را دارید، امتحان کردن ماست و لبنیات خوشمزه آن را از دست ندهید.

روستای تاشکین ترکیه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به بزرگ‌ترین معبد بودایی جهان کجاست؟ بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…