اسم این بهشت ایران را شنیده‌اید؟

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در بهار حتما از این طبیعت زیبای مازندران دیدن کنید.
جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

وقتی از طبیعت بکر مناطق شمالی ایران صحبت به میان است، استان مازندران همواره یکی از گزینه‌هایی است که به ذهن ایرانی‌ها می‌رسد. مازندران پر است از طبیعت‌های بکری که خوراک طبیعت‌گردی‌های مفرح ایرانی‌ها است، اما آیا تا به حال اسم جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران به گوشتان خورده؟ برای آشنایی بیشتر با این طبیعت بکر در شمال ایران مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

جنگل های دو هزار و سه هزار کجا هستند؟

این دوجنگل از بکرترین مناطق استان مازندران هستند. اگر در تابستان به مازندران سفر کردید و از آب‌وهوای شرجی آن کلافه شدید، می‌توانید به دل این دو جنگل سری بزنید و از آب‌وهوای کوهستانی و مطلوب آن لذت ببرید. از آن‌جایی که این دو جنگل خیلی نزدیک‌اند، تا چشم کار می‌کند سرسبزی و مناظر بی‌نظیر اطرف شما را فرا خواهد گرفت.

جنگل دوهزار و سه هزار در استان مازندران و در شهر تنکابن قرار دارد و از دیدنی‌ترین جنگل‌های مناطق شمال ایران محسوب می‌شود.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب بهشت شیراز کجاست؟ را هم بخوانید.

جنگل های دوهزار و سه هزار کجاست

علت نام‌گذاری این جنگل‌ها

روایت اول

بنا بر اولین روایت، چون جنگل دو هزار و سه هزار، دوهزار متر و سه هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارند، این نام بر روی آن‌ها گذاشته شده است.

روایت دوم

اما روایت دوم، عده‌ای از محلیان معتقدند چون در این جنگل سرسبز دو رودخانه و در جنگل سه هزار سه رودخانه وجود دارد، نام جنگل‌ها را این‌طور انتخاب شده‌اند. در زبان و لهجه مازندرانی به رودخانه «هراز» گفته می‌شود. طی گذر زمان هراز تبدیل به هزار شده است.

بهترین زمان سفر به دو هزار و سه هزار

بهترین زمانی سفر به جنگل دو هزار و جنگل سه هزار فصل بهار است. چون در این فصل جنگل در سبزترین حالت خودش است و درختان و گل‌ها شکوفه‌های خوشگل و بی‌نظیری دارند. همچنین در این فصل رودخانه‌های جنگل زلال و پرآب است که دیدن آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

اگر در بهار به این جنگل سفر کنید، از دیدن مناظر این منطقه سیر نمی‌شوید. شرایط جوی و آب‌وهوایی جنگل دو هزار و سه هزار در فصل بهار بسیار مطبوع است و این قابلیت را دارد که خستگی و فشار زندگی را از تن شما بیرون بیاورد. در فصل بهار هرگز آب‌وهوای جنگل شرجی نیست و این خود نکته مثبتی است.

جنگل های دوهزار و سه هزار کجاست

همچنین اگر می‌خواهید در این منطقه کوهنوردی کنید فصل بهار بهترین انتخاب است چون مسیر قله بسیار سرسبز و دلنواز است و روحیه‌تان باز می‌شود. البته سعی کنید تجهیزات کاملی به همراه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نگردید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به دره زیبایی که زمان در آن متوقف می‌شود! بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    یه سفر رفتیم به همین دو جنگل رفتیم تا آخرش همش مثل هم بود ما انتظار یه جای خارق العاده داشتیم آخرش هم نفهمیدیم کجا دو هزاره کجا سه هزار ولی در پایان سفر تازه متوجه شدم عمر و زندگی هم اینگونه است و مقصدی در کار نیست بلکه در طول راه باید زندگی کرد افسوس که فاصله حرف تا عمل زیاد است زندگی سراسر رنج و زحمته اون طرف قضیه هم جالب نیست فکر میکنم از نیمه گذشتم پاهای لرزان را که تصور میکنم دلم می خواهد کاش اصلا نبودم راستش الانم بود ونبودم فرقی نداره …تا تصمیم به انتحار نگرفتم تمام کنم

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از اینکه تجربیات خود را با مخاطبین ما به اشتراک می‌گذارید

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…