دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

اجاره خانه در تهران در سال ۹۸

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات میدانی حکایت از فروکش کردن تب قیمتی بازار اجاره خانه در تهران در آستانه سال جدید دارد.
اجاره خانه در تهران
 اجاره خانه در تهران در سال ۹۸ نسبت به سایر فصول سال ۹۷ از شرایط بهتری برخوردار خواهد بود. تحقیقات میدانی حکایت از فروکش کردن تب قیمتی بازار اجاره خانه در تهران و  در آستانه سال جدید دارد.
به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، گذشته از این‎که هر سال بازار زمستانی اجاره مسکن به بازاری مناسب برای اجاره‌نشین‌ها  تبدیل می‌شود و مستاجران با آرامش بیشتری قادر به یافتن واحد مسکونی دلخواه خود با قیمت‌های مناسب‌تر هستند، بازار شب عید اجاره مسکن در سال‌جاری، نسبت به سایر فصول سال ۹۷ از شرایط بهتری برخوردار شده است.

جهش‌های پی‌در‌پی قیمت مسکن در ماه‌های گذشته از سال‌ جاری باعث شد بازار اجاره نیز به بازاری بی‌ثبات و غیر قابل‌ پیش‌بینی برای مستاجران تبدیل شود؛ امسال نرخ‌های مختلف، بدون هیچ ضابطه و قانون مشخص در بازار اجاره رصد شد، که بسیاری از اجاره‌نشین‌ها را با سردرگمی ناشی از فضای غبارآلود بازار اجاره مسکن مواجه کرد.

اجاره خانه در تهران

این در حالی است که مبالغ اجاره‌بهای پیشنهادی از سوی موجران نیز با دریافت سهم بالاتری از اجاره‌ ماهانه، در مقایسه با مبلغ ودیعه (رهن) به‌طور محسوس افزایش یافت؛ بررسی‌ها از شرایط فعلی بازار اجاره مسکن تنها به فاصله حدود یک ماه تا پایان سال ۹۷ نشان می‌دهد این شرایط طی روزهای اخیر تا حدی بهبود یافته است.

هم‌اکنون مستاجران به مظنه قیمتی مشخصی برای رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق محل جست‌وجوی خود دست یافته‌اند. تعداد آگهی های رهن کامل نیز در بازار اجاره افزایش یافته و این در حالی است که بنا بر اعلام واسطه‌های معاملات مسکن شهر تهران، هم‌اکنون برخی موجران به‌ این دلیل که بتوانند واحد خود را سریع‌تر به بازار اجاره عرضه کنند و زیان ناشی از تخلیه ملک را متحمل نشوند، در برخی موارد برای مستاجران تخفیف قائل می‌شوند؛ این موضوع هم در قراردادهای اجاره تمدیدی از سال قبل مشاهده می‌شود و هم در اجاره‌نامه‌های جدید.

طی روزهای گذشته همچنین تعداد محدودی از آگهی‎های اجاره دو ساله نیز به بازار مسکن عرضه شد که می‌تواند سرآغاز رواج این نوع قراردادها در بازار اجاره باشد.

 

برای خواندن آخرین خبر های مسکن از صفحه های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds