این ۹ کار را هرگز در چیدمان منزل انجام ندهید

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن دکوراسیونی زیبا و حرفه‌ای، باید شجاعت زیرپا گذاشتن اصول قدیمی و اشتباه چیدمان را داشته باشید.
اشتباهات در چیدمان و دکور خانه

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شیک و بی‌نقص داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در چیدمان و دکور خانه می‌پردازیم.

در اتاق نشیمن شما روشنایی فقط از بالا است

روشنایی در منزل فضای خاصی به اتاق می‌دهد که باید با توجه به روحیه افراد منزل در نظر گرفته شود. بنابراین روشنایی اتاق نشیمن نباید فقط لوستر اتاق باشد. شما می‌توانید نورپردازی را خودتان انجام دهید. از انواع لامپ‌های ال‌ای‌دی، دیواری و لامپ‌های زمینی، نورهای سقفی و غیره می‌توانید استفاده کنید.

اشتباهات در چیدمان و دکور خانه

مبلمان تیره زیر یک سقف کوتاه

در صورتی که سقف اتاق شما کوتاه است بهتر است از مبلمان تیره استفاده نکنید. این مبلمان فضای اتاق شما را تنگ‌تر و کوچک‌تر می‌کنند. رنگی را برای مبلمان انتخاب کنید که دارای سایه‌های روشن و رنگ‌های خنثی باشد.

روکش‌های مبلمان قدیمی

زمانی که عوض شوند روکش‌های مبلمان می‌توانند در کل اتاق تغییر اساسی ایجاد کنند و سبک طراحی دکور شما را به‌روز و مدرن کنند. به علاوه شما می‌توانید روکش اتاق نشیمن خود را مطابق با روحیه و فصل‌ها تنظیم کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با این لوسترها خانه خود را شیک و لوکس کنید سر بزنید.

اشتباهات در چیدمان و دکور خانه

مبلمان را با توجه به طرح دکوراسیون خود انتخاب کنید

مبلمان را فقط برای طرح زیبایی که دارند، انتخاب نکنید. مبلمان باید با دکور خانه شما هماهنگی داشته باشند. پس قبل از خرید همین مطمئن شوید که مبلمان برای اتاق شما مناسب هستند.

گل‌های آپارتمانی در گلدان‌های کوچک

بهتر است که در یک گلدان گل‌های بزرگ قرار داده شود تا اینکه گل‌های کوچک زیادی در لبه پنجره قرار دهید. در نتیجه، اتاق شما بزرگ‌تر و دنج‌تر به‌نظر خواهد رسید.

گل‌های آپارتمانی در گلدان‌های کوچک

مبلمانی که هیچ ارتباطی با فضا ندارد

هر روزه سبک‌های متنوعی از مبلمان وارد بازار می‌شود. بهتر است بدانید که دیگر مبلمان حجیم با پشتی‌ها و دسته‌های بزرگ از مد افتاده‌اند. این مدل‌ها را برای منزل خود انتخاب نکنید. اگر هم به طرح‌های سنتی علاقه‌مند هستید می‌توانید مدل‌های جدید و به‌روز آن را انتخاب کنید.

عکس‌هایی که در جای مناسبی قرار نگرفته‌اند

بهترین ارتفاع برای قرارگیری عکس ۱۵۳ سانتی‌متر از سطح زمین تا مرکز عکس است. اگر عکس‌های زیادی دارید یک قاب بسیار بزرگ انتخاب کنید و عکس‌ها را در آن قرار دهید به‌جای آن که هر قاب عکسی را جداگانه در گوشه‌ای بگذارید.

عکس‌هایی که در جای مناسبی قرار نگرفته‌اند

به مرکز اتاق توجه نمی‌شود

اتاق نشیمن روشنایی بیشتری می‌خواهد. می‌توانید یک بخاری، اثر هنری، آینه، کاغذ دیواری یا هر چیزی که جلب توجه می‌کند باشد. علاوه بر این شما می‌توانید برای قسمت‌های دیگر نیز از رنگ‌ها، عکس‌ها و رنگ‌های پیچیده، ترکیبی متضاد استفاده کنید.

فقط از یک سبک استفاده می‌کنید

چنانچه به سبک طراحی خاصی علاقه دارید یا تغییر خاصی نمی‌خواهید ایجاد کنید اتاق شما آن گرما و صمیمیت را از دست می‌دهد. می‌توانید سبک‌های مورد علاقه خود را ترکیب کنید. گلچینی از طرح‌های دیگر اتاق نشیمن شما را بدیع و اصیل می‌کنند و هرگز دوست نخواهید داشت چنین مبلمانی را از دست بدهید.

فقط از یک سبک استفاده می‌کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکور خانه شما این وسیله را کم دارد را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…