این شایعات را درباره مو باور نکنید!

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شایعات زیادی درباره مو و چگونگی نگه‌داشتن آن در فرم و حالت مناسب وجود دارد که بسیاری از آن‌ها صحت ندارند و در برخی موارد، حتی سلامت موها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.
شایعات درباره مو

در این مطلب از مجله دلتا تعدادی از مهم‌ترین شایعات درباره مو را راستی آزمایی خواهیم کرد و از نکات و اطلاعاتی خواهیم گفت که با دانستن آن‌ها می‌توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید.

مهم‌ترین شایعات درباره مو

رشد سریع‌تر موها در زمان کثیفی

یک باور غلط وجود دارد که موهای کثیف، سریع‌تر رشد می‌کنند و دلیل آن این است که در این حالت فرد از شامپو، نرم‌کننده و نظایر این‌ها کمتر استفاده می‌کند، بنابراین موها کمتر آسیب می‌بینند. در حالی که تحقیقات نشان داده که اینگونه نیست و با این کار فقط موهای شما چرب و درهم می‌شود و بوی ناخوشایندی می‌گیرد.

موها زمانی در قوی‌ترین و سالم‌ترین حالت خود هستند که کاملا تمیز باشند. کثیفی موها باعث مسدودشدن فولیکول‌های مو می‌شود و این امر می‌تواند باعث توقف رشد موها شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ۳ ماسک مو شگفت‌انگیز برای موهای چرب را بخوانید.

شایعات درباره مو

رشد بیشتر موهای سفید با کندن آن‌ها یکی از شایعات درباره مو

کندن موها باعث تغییر رنگ آن‌ها نمی‌شود، بنابراین کندن یا از ریشه درآوردن موهای سفید سبب افزایش موهای سفید نخواهد شد. اما متخصصان توصیه می‌کنند این کار را انجام ندهید زیرا با درآوردن مو از ریشه، پوست سر و فولیکول مو تحت فشار قرار می‌گیرد. با این کار تار مویی که در جای تار موی کنده شده رشد می‌کند ضخیم می‌شود و نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد.

موهای زمخت و مجعد، مختص زنان رنگین‌پوست

حالت موها تا حدود زیادی به ژنتیک ارتباط دارد و با رنگ پوست ارتباطی ندارد. افرادی که دارای موهای زمخت و مجعد هستند باید اهمیت ویژه‌ای به محصولات مراقبتی موهای خود بدهند، زیرا با عدم این کار موهای آن‌ها شکننده و خشک می‌شود. همچنین می‌توانند با مرطوب نگه‌داشتن موها و نوشیدن آب کافی موهای خود را مرطوب نگه دارند. استفاده از شامپوهای ملایم و روغن‌های تقویت‌کننده مو دو کار دیگری است که این افراد، برای پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر، می‌توانند انجام دهند.

شایعات درباره مو

هرچه شامپو بیشتر کف کند، بهتر است

کفی که هنگام استفاده از شامپو درست می‌شود در حقیقت یکی از فرآورده‌های جانبی پاک‌کننده‌های تند و ناملایمی است که در شامپوهای حاوی سولفات وجود دارند. این فرآورده‌ها می‌توانند روغن طبیعی و سالم و نیز مواد مغذی موجود در موها را از بین ببرند. بنابراین میزان کف کردن شامپو ارتباطی به کیفیت آن ندارد.

شایعات درباره مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۳ ماسک آسان برای قطع ریزش مو را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۱ ب٫ظ

    عالیی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۳ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…