میان وعده‌های انرژی‌زا کدامند؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی در میان وعده، تاثیر زیادی در تامین ویتامین‌های بدن دارد.
میان وعده مناسب

بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از اضافه وزن، میان وعده را حذف کرده و به مصرف میان وعده‎‌ سالم اهمیت نمی‌دهند. در حالی که مصرف میان وعده سالم در اواسط بازه زمانی بین دو وعده اصلی (صبحانه تا ناهار) فواید زیادی دارد. مجله دلتا در این مطلب به معرفی برخی میان وعده مناسب و سالم پرداخته است.

ماست و کلم

طبق نظر متخصصین تغذیه کلم بروکلی جزو سبزیجات سبز و تیره‌رنگ است که به علت ویتامین A و ویتامین K موجود در خود برای افراد بسیار مفید است. ترکیب این سبزی با ماست در میان‌وعده توصیه می‌شود.

از آنجایی که با تغییر فصل هوا رو به گرما می‌رود، مصرف ماست از نوع کم‌چرب در کنار کلم بروکلی میان‌وعده خوبی برای افراد است. این میان وعده باعث تامین کلسیم در آن‌ها خواهد شد.

سالاد بروکلی

آووکادو

مصرف آووکادو و زیتون در کنار وعده‌های غذایی به عنوان منبع دریافت روغن ترکیب خوبی برای تامین انرژی در بدن است. همچنین مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی در کنار آووکادو ترکیب غنی و مغذی است که افراد باید آن را مصرف کنند.

مصرف هندوانه در گرما را فراموش نکنید

هندوانه ترکیبی از ویتامین‌های مختلف است که درصد بیشتر آن آب بوده و برای تامین و نگهداری آب بدن در گرما توصیه می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه باعث شده تا مصرف متعادل آن یعنی به میزان یک برش حتی برای افراد دیابتی هم توصیه شود.

میان وعده مناسب و دوست‌داشتنی، تخمه کدو

تخمه کدو از مغزهای مغذی برای تامین ویتامین‌های بدن هستند. تخمه کدو و تخمه آفتابگردان به علت ویتامین‌های A و خواص آنتی‌اکسیدانی از نظر تامین ریزمغذی‌ها کیفیت و خواص بهتری برای بدن داشته و مصرف آن به علت قیمت کم و در دسترس بودن حتما توصیه می‌شود.

تخمه کدو میان وعده مناسب

تخم مرغ، مهم‌ترین میان وعده غذایی

تخم مرغ و مواد غذایی دیگر از قبیل ماست، میگو و ماهی مهم‌ترین منابع غذایی بوده که به کنترل گرسنگی در بدن کمک کرده و مصرف آن در میان‌وعده به‌خصوص در وعده صبحانه توصیه می‌شود.

تخم مرغ میان وعده مناسب

سبزیجات خوشمزه

همچنین مصرف خیار، هویج و غیره به عنوان سبزیجات آزاد در میان‌وعده‌های غذایی افراد توصیه می‌شود. این سبزیجات به همراه ماست به علت تامین آب بدن بسیار توصیه می‌شود.

میان وعده مناسب چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. عبدالرحمت

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۲۷ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…