در این موزه فیلم‌های جیمز باند به واقعیت تبدیل می‌شود

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید شما هم فیلم‌های جاسوسی هالیوودی را دیده باشید و برایتان سوال باشد آیا این تجهیزات خارق‌العاده واقعیت دارند؟ در این موزه تمام تصورات شما به واقعیت تبدیل می‌شوند.
موزه بین المللی جاسوسی

در این مطلب از مجله دلتا یکی از موزه‌های جذاب دنیا را معروف به موزه بین المللی جاسوسی واشنگتن دی سی، به شما معرفی خواهیم کرد. در این موزه پیشرفت علم بشری شما را شگفت‌زده خواهد کرد و احتمالا احساس کنید که هیچ‌وقت در امان نیستید.

معرفی موزه بین المللی جاسوسی

این موزه در واشنگتن دی سی واقع است و از جاذبه‌های گردشگری محبوب این منطقه به حساب می‌آید. در این موزه بیش از ۲۰۰ ابزار، سلاح، دوربین‌ها، وسایل نقلیه و فناوری‌های مخصوص جاسوسی در سراسر جهان در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

این موزه تنها موزه عمومی در کل ایالت متحده آمریکا به شمار می‌رود که در آن به طور اختصاصی به مقوله جاسوسی و ابزار و ادوات این کار پرداخته شده است. همچنین تنها موزه جهانی است که چشم‌انداز بین‌المللی در مورد مشاغل عجیب و غیرعادی که نقش موثری در شکل‌گیری تاریخ داشته‌اند را در قالب اشیا و آثار موجود به بازدیدکننده ارائه می‌کند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب علاقه‌مندان به دنیای خودرو حتما از این جاذبه گردشگری دیدن کنند! را هم بخوانید.

موزه بین المللی جاسوسان

نمونه‌ای از چیزهایی که در این موزه به نمایش عموم قرار گرفته است

در این موزه، مجموعه ادوات و ابزار و تجهیزات جاسوی از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است. از میکروفون مخفی گرفته تا نامه‌هایی با جوهرهای نامرئی، دوربین‌های بسیار ریز، ابزار هالیوودی تغییر لباس و چهره و آثاری از این دست. این موزه را می‌توان دنیایی از شگفتی‌ها و وسایل حیرت‌زا نامید.

نامه‌هایی با جوهرهای نامرئی

این ابزار یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای موجود در موزه بین‌المللی جاسوسی در آمریکا در گالری تاریخچه جاسوسی نگهداری می‌شود و چیزی نیست جز جوهر نامرئی که توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جرج واشنگتن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

عکاسی به نام کبوتر

کبوتر نامه‌رسان شنیده بودیم اما کبوتر عکاس نه. در یکی از اتاق‌های این موزه کبوترهای تاکسیدرمی شده‌ای وجود دارد که از گردنشان دوربین آویخته شده. استفاده از کبوترهای عکاس به دوران جنگ جهانی اول باز می‌گردد. در گوشه و کنار عکس‌هایی که از عکاسی این کبوترها باقی مانده پرهای این پرنده را می‌توان مشاهده کرد.

موزه بین المللی جاسوسان

نسخه شبیه‎سازی شده تونل جاسوسی آمریکا

در این موزه بخشی وجود دارد که تونلی که جاسوسان آمریکا برای نفوذ به خطوط مقدم ارتش شوروی سابق در برلین شرقی از آن استفاده می‌کردند، شبیه‌سازی شده و می‌توانید در طول این تونل حرکت کنید.

ماموریت جاسوسی

در این موزه یک بخش جذاب وجود دارد که «ماموریت جاسوسی» نام دارد. به این صورت که بازدیدکننده‌ها در نقش مامورهای مخفی به مدت یک ساعت در یک فضای شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرند. آن‌ها باید در مسیرهای تعیین شده حرکت کننده و در این راه با انواع معماها، ماموریت‌ها، پیام‌های ویدئویی، صوتی و شبیه‌سازهای حرکتی مواجه می‌شوند. ماموریت آن‌ها متوقف کردن بازوهای پنهان در فشردن ماشه اسلحه هسته‌ای است.

موزه بین المللی جاسوسان

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به راز گورستان عجیب و مرموز بم چیست؟ بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…