درمان اختلالات مغزی جنین با ژن درمانی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان در حال کشف راه درمان برطرف کردن اختلالات مغزی در دوران جنینی هستند.
اختلالات مغزی

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که با اصلاح ژن به روش کریسپر و تزریق نوعی ویروس بی‌خطر به مغز جنین می‌توان برخی از اختلالات مغزی و سیستم عصبی را درمان کرد.

به گزارش دلتا برگرفته از ایسنا؛ دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی درحال مطالعه برروی یک شیوه ژن درمانی هستند تا به کمک آن اختلالات مغزی جنین را در رحم مادر درمان کنند. شایان ذکر است که این روش تاکنون روی هیچ بیماری انجام نشده است اما پزشکان معتقدند که با وارد کردن یک ویروس بی‌خطر به سلول‌های عصبی جنین می‌توان عیوب ژنتیکی را که در مغز او وجود دارد برطرف کرد. آزمایشات نشان می‌دهد این روش درمانی در سه ماه دوم بارداری که مغز جنین در مراحل اولیه رشد است، موثرتر خواهد بود.

ekhtelalate maghzi janin درمان اختلالات مغزی جنین با ژن درمانی

طبق گفته مارک زیلکا عصب پژوه دانشگاه کارولینای شمالی، با این شیوه می‌توان یک اختلال مغزی نادر به‌نام سندروم آنجلمن را که سالانه حدود ۱۵ هزار کودک به‌آن مبتلا می‌شوند درمان کرد. این سندروم یک ناهنجاری ژنتیکی است که روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و مراحل رشد جنین را مختل می‌کند. کودکانی که به این سندروم مبتلا می‌شوند، دارای مغز کوچکی هستند و اغلب دچار تشنج می‌شوند. این کودکان در راه رفتن، خوابیدن و تکلم با مشکل مواجه می‌شوند. کودکان مبتلا به این سندروم ممکن است در طول زندگی خود حتی یک کلمه سخن نگویند.

دانشمندان با آزمایش هایی که روی موش‌ها انجام داده‌اند متوجه شده‌اند که این شیوه درمانی در دوران بارداری باعث می‌شود اختلالات مغزی و عصبی جنین برطرف شده و مشکلات سیستم عصبی آن به طرز چشم‌گیری کاهش یابد.

مارک زیلکا بر این باور است که اگر تمام آزمایش ها به‌خوبی پیش رود، این شیوه درمانی می‌تواند مهم‌ترین گامی باشد که تا کنون برای درمان سایر اختلالات رایج عصبی از جمله اوتیسم، برداشته شده است.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا بازدید کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  3. 1

    ۴ اسفند ۱۳۹۷ در ۸:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…