بهترین پارک‌های تهران برای پیک نیک‌های بهاری

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیک‌ نیک‌های شبانه از تفریحات پرطرفدار ایرانی‌ها در فصل‌های بهاری است
بهترین پارک های تهران برای پیک نیک

پیک‌ نیک‌های شبانه در میان ساکنین پایتخت، برای تخلیه استرس‌های روزانه و فاصله گرفتن از آلودگی‌های شهری بسیار طرفدار دارد. تهران هم پر است از پارک‌های جذابی که می‌توانید در آن‌ها پیک‌ نیک‌های شبانه جذاب و مفرحی داشته باشید. برای آشنایی با بهترین پارک های تهران برای پیک نیک مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

پارک شهر

این پارک در محدوده خیابان خیام قرار گرفته است و از قدیمی‌ترین پارک‌ها و بوستان‌های معروف تهران است. گفته می‌شود پارک شهر نخستین پارک عمومی تهران است که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد. این پارک در منطقه‌ ۱۲ و در مرکز تهران قرار گرفته است. در واقع پارک شهر در فاصله‌ کوتاهی از بازار بزرگ تهران واقع شده است. قدمت، وسعت زیاد، بهره‌مندی از کتابخانه‌ای غنی، تنوع گونه‌های گیاهی و وجود گونه‌های نادر در بین آن‌ها، از جمله دلایل شهرت این پارک هستند. در ضمن این پارک به‌گونه‌ای ساخته شده است که برای معلولان مناسب است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب هرگز به این شهرها سفر نکنید! را هم بخوانید.

لیست پارک های تهران

پارک نیاوران

این پارک در محدوده خیابان پاسداران و منطقه نیاوران واقع شدهاست

پارک نیاوران به فرمان محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی در سال ۱۳۴۸ بنا شده است. این بوستان با مساحت ۶۲ هزار مترمربع در شمال شرقی تهران قرار دارد. طبقات مختلف و پله‌های متعدد از ویژگی‌های بارز این پارک است. دو درب ورودی شمالی و جنوبی برای این پارک در نظر گرفته شده که هر دو درب رو به خیابان پاسداران هستند. آب‌نماهای بزرگی با مساحتی در حدود ۳,۳۲۰ متر مربع در این مکان ساخته شده است.

لیست پارک های تهران

پارک پرواز

این پارک در منطقه سعادت آباد قرار دارد.

پارک پرواز یکی از پرطرفدارترین پارک‌های غرب تهران است که نه‌تنها محلی ایده‌آل برای پیاده‌روی محسوب می‌شود،‌ بلکه در تمامی فصول سال پذیرای خانواده‌ها، به‌ویژه علاقه‌مندان به عکاسی است. این پارک در شمالی‌ترین نقطه سعادت آباد قرار دارد، به همین دلیل در کنار مناظر دیدنی تهران نظیر برج میلاد می‌توانید از استشمام هوای پاک لذت ببرید. پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین فعالیت‌های در دسترس در پارک پرواز به‌حساب می‌آید که برای انجام آن فقط به یک جفت کفش نیاز دارید.  پیست اسکیت، شطرنج، فوتبال و سایر ورزش‌ها در این پارک وجود دارد.

لیست پارک های تهران

پارک جوانمردان

 این پارک در محدوده دهکده المپیک و اتوبان همت قرار دارد.

این پارک در منطقه ۲۲ تهران و در نزدیکی منطقه خوش آب‌وهوای کن قرار دارد. محور‌های ویژه پیاده‌روی پارک به طول ۲۴,۰۰۰ متر هستند که آن را برای پیاده‌روی بسیار مناسب می‌کند. همچنین وجود درختان بی‌شمار در فضای ۱۵۰ هکتاری و عبور رودخانه کن از میان آن، منظره خیره‌کننده‌ای ایجاد کرده است که لذت پیاده‌روی را مضاعف می‌کنند. از امکانات این پارک می‌توان به برکه پرندگان، مسجد، آبنمای موزیکال، پارکینگ، آلاچیق، سرویس بهداشتی و بوفه اشاره کرد.

لیست پارک های تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند راز گورستان عجیب و مرموز بم چیست؟

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…