عوارض خطرناک استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد در استفاده از لوازم آرایش مرتکب می‌شوند، عدم توجه به تاریخ مصرف مواد آرایشی است.
خطرات استفاده از لوازم آرایشی

تاریخ درج شده روی محصول بهترین زمان برای مصرف را نشان می‌دهد. نباید این موضوع را نادیده گرفت که مواد اولیه این محصولات و مواد نگهدارنده استفاده شده در آنان، بازه عمر مفیدی دارند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تعدادی از خطرات استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته را بیان کنیم.

خطرات استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته

ایجاد جوش‌های عفونی

لوازم آرایش فاسد و تاریخ مصرف گذشته می‌تواند با توجه به میزان خرابی محصول و البته نوع حساسیت صورت شما واکنش‌های متفاوتی روی پوست ایجاد کند. بدترین نوع تاثیر محصولات آرایشی تاریخ گذشته، ایجاد تحریک پوستی است. تحریک پوست انواع مختلفی دارد. رایج‌ترین نوع تحریک پوستی ایجاد جوش‌های ریز سر سیاه، جوش‌های چرکی و در شرایط حادتر، ایجاد تاول است. همچنین برای داشتن آرایشی زیبا می‌توانید مطلب با این نکات ساده، مانند یک حرفه‌ای آرایش کنید! را بخوانید.

خطرات استفاده از لوازم آرایشی

عفونت چشم از خطرات استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته

محصولات آرایشی پوست اولین لوازمی هستند که به سلامت و کیفیت آن‌ها توجه می‌شود. در حالی‌که لوازم آرایش چشم غیراستاندارد یا فاسد می‌تواند اثراتی جبران‌ناپذیر و بسیار خطرناک بر سلامت چشم‌های شما داشته باشد. عفونت چشم، پاره‌شدن رگ‌های خونی چشم و ریزش شدید مژه‌ها تنها بخشی از عوارض استفاده از لوازم آرایشی مانند سایه، ریمل و خط چشم هستند.

کدر شدن پوست

گاهی بسیاری از افراد به‌دلیل پوست غیرحساس خود از لوازم آرایشی بدون تاریخ یا تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنند. حتی اگر مقاوم‌ترین لایه پوستی را داشته باشید، استفاده از این دست محصولات آرایشی و بهداشتی باعث می‌شود تا شادابی و لطافت همیشگی پوست را از دست بدهید. کدر شدن پوست و ایجاد یک لایه زخیم روی صورت، از عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته است.

التهاب پوست

کرم‌های آرایشی و محصولات بهداشتی از جمله لوازمی هستند که استفاده از آن‌ها بعد از گذشتن تاریخ بهترین زمان مصرف بسیار رایج است. دلیل این استفاده در بسیاری از موارد ناآگاهی است. اما یکی از علت‌های استفاده از این محصولات، بالا بودن قیمت آن‌ها است. در حقیقت افراد این توجیه را به کار می‌برند که این محصولات برای استفاده طولانی مدت ساخته شده‌اند و تاریخ درج شده روی آنان شکلی نمادین دارد.

خطرات استفاده از لوازم آرایشی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب بهترین ماسک‌های صورت، مناسب فصل بهار را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  3. ناتاشا از آلمان

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    خیلی عالی بود ممنون از مطالب زیبا و مفیدتان و همینطور خسته نباشبد به همه ی شما عزیزان که زحمت میکشید و این مطالب رو میزارید

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از شما که ما رو همراهی می‌کنید

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…