گیاهی که لاغرتان می‌کند!

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به گفته متخصصین اگر از داروهای گیاهی لاغری همچون رازیانه به طور صحیح استفاده شود، معجزه آن در کاهش وزن شما را شوکه می‌کند.
خواص گیاه رازیانه برای لاغری

گیاه رازیانه در روم و یونان باستان مورد استفاده بوده و از آن به‌عنوان یکی‌از داروهای گیاهی لاغری استفاده می‌کردند. رازیانه یک گیاه دارویی پرخاصیت است و تمام بخش‌های آن از دانه و برگ گرفته تا ریشه همه خوراکی بوده و هریک به نوعی برای بدن مفید هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با خواص گیاه رازیانه برای لاغری آشنا شوید.

دمنوش لاغری

خواص رازیانه

رازیانه دارای خواص بسیاری است. تقویت چشم، کم کردن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالات قاعدگی و علائم یائسگی برخی از خواص رازیانه هستند. همچنین دانه‌های رازیانه با عطر و طعم فوق‌العاده از دیرباز دارویی برای هضم غذا، کاهش نفخ و لاغری محسوب می‌شده است.

نحوه تاثیر رازیانه بر لاغری

یکی از روش‌های موثر در کاهش وزن و لاغری استفاده از گیاهان دارویی مفید است. نکته مهم در نتیجه گرفتن از گیاهان دارویی همزمانی استفاده از آنان با ورزش و رژیم غذایی است. یکی از گیاهان موثر در لاغری رازیانه است. این گیاه بیشتر به‌صورت دمنوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین لاغری با رازیانه باعث شده از فواید بی‌نظیر این گیاه دارویی بهره‌مند شوید.

خواص گیاه رازیانه برای لاغری را بشناسید

رازیانه شگفت‌انگیز

پاکسازی کبد

مصرف عرق و دمنوش رازیانه، گرسنگی را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف این گیاه باعث تصفیه خون و پاکسازی کبد شده و مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.

کاهش وزن

سوخت و ساز و متابولیسم بدن با رازیانه تقویت می‌شود. در نتیجه مصرف کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر سوزانده شده و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند. آب رازیانه به دفع سموم از طریق کلیه‌ها کمک می‌کند. همچنین رازیانه خاصیت ادرارآوری دارد، در مواقعی که چاقی و اضافه وزن فرد، به آب میان بافتی او باز می‌گردد، مصرف رازیانه که گیاهی ادرارآور است، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

کمک به خواب بهتر

خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود، البته این موضوع به معنای آن نیست که رازیانه خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید، اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید.

مواد معدنی و ویتامین‌ها

رازیانه منبع غنی از املاحی مانند پتاسیم، منگنز، کلسیم و همچنین ویتامین‌های B و C است، ویتامین B-۶ موجود در آن سوخت و ساز بدن به ویژه کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین را افزایش و باعث کاهش کالری می‌شود.

میزان و طریقه مصرف رازیانه برای لاغری

طبق نظر متخصصین بهتر است با مصرف روزی یک تا دو لیوان دمنوش یا عرق رازیانه شروع کنید. لازم است ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس میزان مصرف را زیاد کنید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است، اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید، همچنین زنان باردار نباید آن‌را مصرف کنند.

سخن آخر: رازیانه دارای طبعی بسیار گرم است به همین دلیل نباید به صورت روزانه در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

خواص گیاه رازیانه برای لاغری چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آیا آلودگی هوا منجر به آلزایمر می‌شود؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    ۵امتیاز

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۴۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…