برای موج سواری در ایران کجا برویم؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر ایرانی هستید و به موج سواری علاقه دارید، جای نگرانی نیست. این روزها این تفریح در ایران هم بسیار رواج یافته است.
موج سواری

ممکن است سوال شما هم این باشد که مگر اصلا در ایران موج سواری هست؟ در پاسخ باید گفت بله، برخلاف تصور عامه، در سواحل جنوبی و شمالی ایران می‌توان موج سواری را به صورت آماتور فرا گرفت و تمرین کرد. برای آشنایی با بهشت موج سواری ایران مطلب ما را در دلتامگ دنبال کنید.

سواحل چابهار، بهشت موج سواری ایران

شهرستان چابهار، واقع در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان با داشتن سواحلی با موج های مناسب برای موج سواران حرفه ای، چند صباحی است که به بهشت موج سواری سواری ایران شهرت پیدا کرده است.
در سواحل دریای عمان، در فصل تابستان متاثر از اقیانوس هند و بادهای موسمی موج های با ارتفاع مناسب موج سواری حرفه ای تشکیل می‌شود. همچنین سواحل خلیج فارس در استان های هرمزگان و بوشهر و ساحل دریاچه خزر در استان های شمالی در فصل های پاییز و بهار در هنگام وزش بادهای شدید مواج شده و امکان موج سواری فراهم می‌شود.

 موج سواری در ایران

ورزش جذاب موج سواری

ورزش موج سواری چنان مهیج است که کافیست اولین موج را بگیرید و سوار بر تخته موج سواری شوید، دیگر هیچ چیز نمی تواند شما را از برگشتن به دریا و تلاش برای گرفتن موج بعدی باز دارد. البته لازمه این کار آمادگی جسمانی بالا و گذراندن آموزش های لازم زیر نظر مربیان حرفه ای و با صلاحیت است.
اگر به ساحل مناسب برای موج سواری دسترسی ندارید یا می خواهید در آرامش دل به دریا بزنید می توانید به سراغ رشته دیگری از موج سواری بروید. Stand up paddle board یا یه اختصار (SUP) که در یران به موج سواری پارویی ترجمه شده است. این امکان را برای شما فراهم می سازد تا در دریا و رودخانه، دریاچه و آبگیر و هر کجا که آب با عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متر باشد به ورزش موج سواری پارویی مشغول شوید.

مطلب پیشنهادی:  درخشان‌ترین ستاره آسمان امروز ناپدید شد!

 موج سواری در ایران

بهترین زمان برای موج سواری در چابهار

برای موج سواری باید به روستای رمین سفر کنید. برای این تفریح بهتر است از اوایل تابستان برنامه‌ریزی کنید. چراکه در این زمان به دلیل بادهای موسمی، بازار موج سواری داغ است و جشنواره های مختص موج سواری در این منطقه برگزار می‌شود.

موج سواری در تهران

یک نظر

  1. ناشناس

    27 اسفند 1402 در 3:21 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…