این پرده منزل شما را شیک و مجلل می‌کند

۵
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌ها یکی از عناصر جدانشدنی در دکوراسیون منزل بوده که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل دارند.
طرح‌ های پرده اتریشی در چیدمان منزل

پرده‌ها در دکوراسیون منزل در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود هستند که شما می‌توانید متناسب با دکور منزل خود آن را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی طرح‌ های پرده اتریشی در چیدمان منزل و چگونگی استفاده از آن‌ها در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

پرده اتریشی چیست؟

این پرده نوعی از پرده کلاسیک و سلطنتی است که نمایی مجلل و شیک دارد و برای سبک کلاسیک مناسب است. در دوخت این پرده از پارچه‌ها و رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود. مناسب‌ترین پارچه برای این پرده پارچه ابریشمی است. این پارچه دارای لطافت و زیبایی خاصی است.

طرح‌ های پرده اتریشی در چیدمان منزل

رنگ و طرح‌ های پرده اتریشی در چیدمان منزل

برای دوخت این پرده می‌توان از پارچه‌های ساده و گل‌دار استفاده کرد. همچنین می‌توان از انواع پارچه‌هایی چون حریر، ساتن، تور یا مخمل استفاده کرد.

دوخت پرده اتریشی

برای دوخت این پرده از پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود. برای بخش پایینی این پرده می‌توان از نوار چین‌دار پارچه‌ای یا ریشه‌دار استفاده کرد.

طرح‌ های پرده اتریشی در چیدمان منزل

پرده اتریشی در آشپزخانه

برای تزیین پنجره‌های آشپزخانه می‌توان از پرده اتریشی استفاده کرد. این پرده نباید سنگین باشد چراکه که فضا را کوچک نشان می‌دهد. این نوع پرده‌ها فضای زیادی نمی‌‌گیرند و برای آشپزخانه‌ها که معمولا خیلی بزرگ هم نیستند با طرح‌های ساده، گل‌دار و راه راه با توجه به دکوراسیون آشپزخانه مناسب هستند.

پرده اتریشی در آشپزخانه

پرده اتریشی در اتاق نشیمن

با توجه به اینکه اتاق نشیمن بزرگ‌ترین اتاق در خانه است، برای تزیین پنجره‌های آن می‌توان از پرده اتریشی استفاده کرد. اگر سبک دکوراسیون اتاق نشیمن شما کلاسیک است، این پرده بهترین انتخاب برای شما است.

پرده اتریشی در اتاق نشیمن

پرده اتریشی در اتاق خواب

پرده اتریشی برای پنجره‌های اتاق خواب‌های با اندازه بزرگ و کوچک نیز پرکاربرد است. پرده اتریشی با پارچه‌های سبک و نرم به راحتی فضایی دنج برای استراحت ایجاد کرده و مانع نفوذ نور در شب شده و مناسب خواب راحت هستند.

تمیز کردن و نگهداری از پرده‌های اتریشی

برای اینکه پرده‌ اتریشی دیرتر کثیف شود بهتر است به‌طور مرتب اتاقی که پرده در آن نصب شده را تمیز و تهویه کرده یا با دستمال مرطوب گرد و غبار پرده را بگیرید. برای شستشوی این پرده بهتر است از ماشین‌لباسشویی و پودرهای بدون آنزیم استفاده کرد. بعد از شست‌وشو نیز با بخارشو پرده‌ها را صاف کنید.

تمیز کردن و نگهداری از پرده‌های اتریشی

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین مدل مبلمان ۱۴۰۱ معرفی شد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…