چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم؟

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ‌ها تاثیر زیادی بر فضا و روحیه افراد می‌گذارند که به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ را نادیده گرفت.
چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم

هنگامی که می‌خواهید برای خانه خود رنگ انتخاب کنید جوانب مختلف را بسنجید و برای بخش‌های مختلف منزل رنگ مناسبی را در نظر بگیرید تا حس فضای مورد نظر را انتقال دهد. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید.

چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم؟

اولین مرحله از طراحی منزل انتخاب رنگ مناسب هر فضا است. سپس بقیه لوازم منزل بر اساس آن مشخص می‌شود. رنگ‌ها این قدرت را دارند که خانه شما را بزرگ‌تر، کوچک‌تر یا جذاب‌تر نشان دهند.

دانستن اصول اولیه انتخاب رنگ‌ها

هرگز به صورت اتفاقی برای خانه خود رنگ انتخاب نکنید. قبل از آن بهتر است از اصول اولیه رنگ‌آمیزی آگاهی داشته باشید. با استفاده از رنگ‌های اولیه (آبی، قرمز و زرد)، رنگ‌های ثانویه ( نارنجی، سبز و بنفش) و رنگ‌های ثالث ( ترکیب رنگ‌های اولیه و ثانویه) می‌توانید بی‌نهایت رنگ را ایجاد کنید.

چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم

رنگ‌های اولیه چه تاثیری ایجاد می‌کنند و چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد؟

وقتی شما رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنید سایه‌ها و رنگ‌های جدید با کنتراست متفاوت ایجاد می‌کنید. برای ایجاد توجه و تمرکز در یک بخش از رنگ‌های اولیه مانند قرمز، آبی و زرد استفاده کنید. در صورتی‌که می‌خواهید فضای شما آرام و دنج باشد از رنگ آبی استفاده کنید. برای اتاق کودکان می‌توانید از رنگ‌های قرمز و زرد هم استفاده کنید. در این‌صورت فضا روشن‌تر به‌نظر می‌رسد. نکات بیشتر در زمینه انتخاب رنگ در منزل را در مطلب این رنگ‌ها خانه شما را کثیف نشان می‌دهند بخوانید.

رنگ‌های ثانویه چه تاثیری ایجاد می‌کنند و در کجا باید از آن‌ها استفاده کرد؟

رنگ‌های ثانویه مکمل رنگ‌های اولیه بوده و از ترکیب آن‌ها با یکدیگر به‌وجود می‌آیند. رنگ‌های ثانویه که معمولا به عنوان رنگ‌های مکمل نیز شناخته می‌شوند از ترکیب رنگ‌های اولیه به‌دست می‌آیند. رنگ‌های نارنجی، بنفش و سبز جزو رنگ‌های ثانویه هستند. اگر می‌خواهید فضایی ساده و مملو از آرامش داشته باشید می‌توانید رنگ‌های ثانویه را با هم ترکیب کنید تا رنگ‌های خنثی را بسازید. معمولا این رنگ‌ها برای اتاق افراد مسن بسیار مناسب هستند.

چه رنگی را برای کجا استفاده کنیم

رنگ‌های ثالث چه نوع رنگ‌هایی هستند و در کجا استفاده می‌شوند؟

وقتی رنگ‌های اولیه و ثانویه را با هم ترکیب کنیم، رنگ‌های جدید و زیبایی را می‌سازیم. ترکیب زرد و نارنجی، نارنجی و قرمز، آبی و بنفش و یا زرد و سبز می‌تواند رنگ‌های دسته سوم را ایجاد کند. می‌توانید برای اتاق نشیمن از هریک از این رنگ‌ها استفاده کنید به این دلیل که این نوع رنگ‌ها سرزنده‌تر هستند و فضای روشن‌تری را ایجاد می‌کنند.

رنگ‌های ثالث در رنگ آمیزی

به‌طور عمده از کدام رنگ در رنگ‌آمیزی خانه خود استفاده کنیم؟

اگر خانه‌ شما دو یا سه طبقه دارد، انتخاب یک رنگ اصلی برای کل طبقات به دلیل یکنواخت بودن تصمیم درستی نیست. بهتر است از ترکیب رنگ‌های ساختمانی ترجیحا سه طیف رنگی استفاده کنید. از طیف تیره‌تر برای طبقه بالاتر، طیف روشن‌تر برای طبقه همکف و طیف رنگی متوسط، برای طبقه میانی باید استفاده شود.

کدام رنگ در رنگ‌آمیزی خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهای تزیین کاناپه که شما از آن‌ها بی‌خبرید  را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…