کاربرد آینه و شیشه در دکوراسیون منزل

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از آینه و شیشه در دکوراسیون منزل به تنظیم نور و همچنین بزرگ‌تر نشان دادن خانه کمک شایانی می‌کند.
آینه و شیشه


از زمانی‌که بشر امروزی مجبور به زندگی در آپارتمان‌ها شده است با دو مسئله دست به گریبان است. یکی کم بود جا و دیگری کمبود نور. البته باید در نظر داشته باشید که یکی از علت‌های کم نوری خانه به دلیل کوچک بودن خانه‌هاست؛ نگران نباشید. ما در این مطلب چند کاربرد آینه و شیشه را به شما می‌گوییم تا هم خانه‌تان بزرگ‌تر نشان داده شود و هم از نور کافی برخوردار شود.

یکی از این ترفندها، نصب آینه است. آینه علاوه بر افزایش نور و بزرگ نشان دادن خانه، در زیباتر کردن دکوراسیون منزل نقش به‌سزایی دارد. با هم چند نمونه از تعبیه آینه و شیشه را در خانه بررسی می‌کنیم.

استفاده از آینه کنسول

آینه کنسول

به گزارش دلتا؛ قرار دادن آینه کنسول در خانه دکوراسیون بسیار شیک و زیبایی را بوجود می‎آورد. آینه و کنسول سبک ها و انواع مختلفی دارد. برای همین در نظر داشته باشید که آینه کنسول مختص چیدمان‌های کلاسیک نیست. آینه کنسول باعث می‌شود فضایی که در آن قرار گرفته، بزرگتر نشان داده شود و خود آینه با انعکاس نور، میزان نور خانه را بیشتر می‌کند. درضمن از کمد آن می‌توانید برای جا دادن خرده‌ریزهایتان استفاده کنید. مرتب بودن خانه باعث می‌شود فضای آن بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

آینه‌های دیواری

آینه دیواری

ایجاد نقطه کانونی در دیوار یکی از راه‌کارهای تزئین دیوار است. نصب آینه دیواری می‌تواند به ایجاد این نقطه کمک بسیاری کند. از طرفی در نظر داشته باشید که آینه دیواری به‌ شدت در افزایش نور خانه موثر است. نکته دیگری که لازم است بدانید این است که آینه دیواری را در هر اتاقی، از پذیرایی تا اتاق خواب می‌توانید نصب کنید.

شیشه رومیزی

شیشه روی میز

یک راه دیگر برای افزایش نور خانه استفاده از شیشه است. هرچند شیشه به اندزه آینه خاصیت انعکاس‌دهندگی نور را ندارد؛ اما باز هم در روشن کردن خانه نقش به‌سزایی دارد. ولی اینکه شیشه را در کجا تعبیه کنید بسیار مهم است. یکی از بهترین راه‌های استفاده از شیشه روی میزهای خانه است. این کار یک مزیت دیگر نیز دارد که باعث می‌شود تا میز شما هم تمیز بماند و رنگ سطحش آسیب نبیند.

اگر از شیشه‌های ساده خوشتان نمی‌آید، باید بگوییم شیشه‌های بسیار خاصی در بازار موجود هستند که رویشان طرح‌های بسیار زیبایی حکاکی شده است. این شیشه‌ها جلوه بسیار خوبی به خانه شما می‌دهند. شما حتی این شیشه‌ها را می‎توانید در پاراون‌های شیشه‌ای نیز نصب کنید.

 آینه و شیشه در سرویس بهداشتی

سینک شیشه ای

برخی از شرکت‌های طراحی سینک، ابتکار بسیار جالبی به خرج داده‌اند. آن‌ها سینک‌های شیشه‌ای طراحی کرده‌ اند که علاوه‌ بر زیبایی از مقاومت بالایی  نیز برخوردار هستند. شیشه نسبت به سرامیک نور بیشتری را انعکاس می‌دهد در نتیجه سرویس بهداشتی شما را بزرگتر و پرنورتر نشان خواهد داد. مضاف براینکه از یک دکوراسیون بسیار خاص برخوردار خواهید شد.

با همین ترفندهای ساده می‌توانید خانه خود را بزرگ‌تر، زیباتر و پرنورتر نشان دهید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…