در این مقاصد گردشگری به آرزوی پرواز خود تحقق ببخشید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
می‌دانستید که تنها مدتی کوتاه با پرواز بر فراز ابرها فاصله دارید؟
ایستگاه بالن ایران

خیلی از مردم آرزوی پرواز را در سر خود می‌پرورانند. خیلی‌ها بر این تصورند که پرواز برای اولین بار توسط برادران رایت ممکن شد؛ اما واقعیت این است که این آرزو بیش از ۲۵۰ سال پیش و با اختراع دو برادر فرانسوی به نام‌های مونت‌گلیفه ممکن شد. هم‌اکنون این آرزو در سرتاسر ایران برای هم‌وطنان ایرانی هم محقق شده است. برای آشنایی بیشتر با ایستگاه های بالن سواری در ایران مطلب ما را در ngjhl’  دنبال کنید.

ایستگاه های بالن سواری در ایران کدام‌اند؟

از آنجایی‌که در بسیاری از نقاط کشورمان دشت‌های وسیع با آب‌وهوای مناسب جهت به پرواز در آمدن بالن وجود دارد، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و تجربه‌ بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی پرواز بر فراز تپه‌ها، دریاچه‌ها و روستاهای سرسبز را به دست آورد. به همین جهت ایستگاه های بالن سواری در ایران می‌توانند تفریح هیجان‌انگیز و مناسبی برای فصل‌های بهاری باشند. در ادامه شما را با این ایستگاه‌ها آشنا می‌کنیم.

ایستگاه بالن سواری آبسرد دماوند

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز بالن سواری در ایران در منطقه خوش آب‌وهوای آبسرد و فاصله ۶۵ کیلومتری تهران میان دو شهر دماوند و فیروزکوه قرار دارد. از جذاب‌ترین ویژگی‌های این سفر، مشخص نبودن مسیر و نقطه فرود است، بنابراین در هر بار تجربه بالن سواری بسته به جهت نسیم و باد ممکن است در منطقه‌ای متفاوت به زمین بنشینید. ولی جای نگرانی نیست چون مسافرین با استفاده از ماشین آفرود به مکان اولیه پرواز بالن باز خواهند گشت.

مطلب پیشنهادی:  تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر با قطار در مسیر تهران-کرمان

بالن سواری در شمال ایران

ایستگاه بالن سواری مشکین‌شهر

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های توریستی کشور در مشکین‌شهر قرار دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه از شهرت بسیاری برخوردار است. در چند سال اخیر بخش خصوصی با در نظر گرفتن پتانسیل‌های این منطقه تصمیم گرفت تا یکی از ایستگاه های بالن سواری را در این شهر احداث کند.

ایستگاه بالن سواری گرگان

در همین رابطه سرمایه‌گذاری‌های اولیه در گرگان صورت‌گرفته. ایستگاه بالن‌سواری گرگان، واقع در پارک جدیدی در محور صیاد شیرازی می‌تواند تفریح جذابی باشد برای کسانی که قصد سفر به آن منطقه را دارند.

بالن سواری در شمال ایران

ایستگاه بالن ‌سواری کیش

شیوه دیگری از بالن‌سواری نیز در کشورمان و در جزیره زیبای کیش وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند نهایت لذت را از آن ببرند.
این سبک از بالن‌سواری که به آن پاراسل نیز گفته می‌شود بر روی دریا صورت می‌گیرد و شما می‌توانید سوار بر بالنی که به‌وسیله کابلی محکم و طویل به قایق تندرویی وصل شده است، حس اوج‌گیری و پرواز در آسمان را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روی دستان خدا راه بروید!

طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای …