رازهای تزیین کاناپه که شما از آن‌ها بی‌خبرید

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تزیین نشیمن منزل روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از روش‌هایی که خیلی به‌چشم می‌آید تزیین کاناپه است.
ایده های تزیین کاناپه در منزل

کاناپه یکی از بزرگ‌ترین لوازم خانه بوده که می‌توان روی آن به استراحت پرداخت. می‌توانید ایده‌های جالبی را در ارتباط با کاناپه خود در منزل به‌کار برید تا دکور زیباتری داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های تزیین کاناپه در منزل می‌پردازیم.

به رنگ مبل خود توجه کنید

قبل از هرچیز به رنگ کاناپه توجه کنید. به‌عنوان مثال اگر رنگ کاناپه شما خاکستری است می‌توانید از لوازم تزیینی به رنگ زرد یا فیروزه‌ای استفاده کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ لوازم تزیینی با سایر وسایل منزل هماهنگی داشته باشد.

اگر مبلمان شما چرمی است برای اینکه لوازم تزیینی بیشترین هماهنگی را با آن داشته باشند بهتر است از لوازم مات استفاده کنید. استفاده از وسایل بافتنی هم در کنار چرم ایده خوبی است.

ایده های تزیین کاناپه در منزل

استفاده از کوسن

یکی از رایج‌ترین ایده های تزیین کاناپه در منزل استفاده از کوسن است. کوسن‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند که بنا به طرح و رنگ دکوراسیون خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به تعداد کوسن‌ها هم توجه کنید. سعی کنید از کوسن‌ها در تعداد فرد استفاده کنید. بهتر است کوسن‌های بزرگ‌تر را در کنار دسته کاناپه قرار دهید. خاص‌ترین کوسن را هم می‌توانید در مرکز کاناپه بگذارید.

استفاده از پتوهای سبک

پتو می‌تواند نقشی تزیینی برای کاناپه داشته باشد. می‌توانید این پتوها را به صورتی طولی تا کنید و در بخش فوقانی کاناپه قرار دهید؛ به صورتی که بخشی از آن روی دسته مبل قرار بگیرد. راه دیگر این است که پتو را تا کرده و در گوشه کاناپه بگذارید. در این‌صورت برای اینکه ظاهری زیباتر داشته باشید، کوسن‌ها را در مقابل پتو قرار دهید.

ایده های تزیین کاناپه در منزل

استفاده از یک میز در کنار کاناپه

در صورتی که اندازه فضا به شما اجازه می‌دهد، از یک میز در کنار کاناپه استفاده کنید. بهتر است ارتفاع این میز با ارتفاع کاناپه برابر باشد. برای این کار میزهای کوچک و باریک انتخاب مناسبی هستند. از یک گلدان یا سینی هم می‌توانید برای تزیین میز استفاده کنید.

استفاده از لامپ

یکی از ایده های تزیین کاناپه در منزل استفاده از لامپ‌های تزیینی است. این کار علاوه بر زیباتر کردن فضا برای کسانی که اهل مطالعه هستند بسیار مناسب است. این لامپ‌ها نور کافی را برای شما فراهم می‌کنند. در صورتی که مبلمان شما ال شکل یا دایره‌ای است می‌توانید در پشت مبل این لامپ را قرار دهید. این لامپ‌ها در مدل‌های ایستاده جذابیت بیشتری به دکور منزل می‌دهند.

استفاده از لامپ

تزیین دیواری که در پشت کاناپه قرار دارد

دیوار پشت کاناپه را فراموش نکنید. به بهترین شکل این دیوار را تزیین کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از یک آینه بر روی دیوار استفاده کنید تا فضای شما بزرگ‌تر به‌‌نظر برسد و همچنین نور بیشتری نیز در فضای اتاق منعکس می‌شود.

تزیین دیواری که در پشت کاناپه قرار دارد

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل خاص و شیک برای خانه‌های ایرانی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…