اولین خانه طرفدار محیط زیست در تهران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه خورشیدی تهران در محیطی سالم و به ‎صورت خودکفا ساخته شده است. پنل‎های نصب شده در آن پس از گرفتن انرژی خورشید موجب تولید برق و حرارت می‎‌شوند.
خانه خورشیدی تهران

 خانه خورشیدی تهران به منظور حمایت از محیط زیست و آسودگی خاطر طبیعت و ایجاد هوای پاک ساخته شده است. در این نوشتار از مجله دلتا با ما همراه باشید.

خانه خورشیدی تهران

باتوجه به شمار قابل توجه روزهای آفتابی در شهر تهران (میانگین ۲۶۰-۲۵۰ روز در سال) از انرژی خورشیدی برای تأمین برق و حرارت و آب گرم مصرفی این خانه بهره گرفته شده است. این انرژی در باطری‎‌ها ذخیره می‎‌شود و حتی روزهایی که آفتابی نیست، می‎‌توان از آن استفاده کرد. نزدیک به  ۳۰ درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به تأسیسات واحدهای مسکونی است، زیرا استفاده از سوخت‎‌های فسیلی ایجاد آلایندگی می‎‌کند.
در این میان، صرفه‎‌جویی در مصرف انرژی نه تنها از لحاظ کاهش هزینه‌های مصرفی مفید است بلکه با عایق‌‎بندی و استفاده بهینه از انرژی‌های خورشیدی و به ‎کارگیری فناوری‌های روز دنیا می‌‎توان از آلودگی هوا و محیط زیست جلوگیری کرد. 

در ساخت دیوارهای
خانه خورشیدی از سنگ‌‎های رودخانه و کاهگل نیز که خاصیت عایق دارد در محیط داخل خانه استفاده شده و بطور کامل با محیط زیست و طبیعت هماهنگ است.
در کشورهای اروپایی روزهای آفتابی بسیار کم است. استفاده از این روش چندین سال است که در صنعتِ ساختمان‎‌سازی رایج است؛ حتی در کشورهای همسایه نظیر ترکیه نیز از انرژی خورشیدی استفاده می‌‎کنند.
بر این اساس با توجه به شرایط مناسب اقلیمی کشورمان، زمینه بسیار مساعد و بهتری برای استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد.
از طرفی افزایش جمعیت و تمام شدن منابع انرژی فسیلی و پیامدهای زیست‌‎ محیطی حاصل از به‎ کارگیری انبوه سوخت‌های فسیلی و انتشار کربن، ضرورت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در ساختمان‎‌ها را دوبرابر می‌‎کند.
حدود ۴۰ درصد از کل مصرف انرژی در ایران به ساختمان‎‌ها اختصاص دارد و این میزان مصرف انرژی در مقایسه با کشورهای پیشرفته تقریبا سه برابر است.

 پیشنهاد مطالعه: مطلب با مزایا و معایب اینترنت ۵G آشنا شوید را در مجله دلتا بخوانید. 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۲۱ ق٫ظ

  3. دوست

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ در ۵:۲۶ ب٫ظ

    خوب بود. ممنون.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…