بزرگ‌ترین معبد بودایی جهان کجاست؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معبد بوروبودور (Borobudur Temple) معبدی بودایی، واقع در ماگلانگ اندونزی است که به‌عنوان بزرگ‌ترین پرستشگاه و بنای تاریخی بودایی در جهان هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.
بزرگترین معبد بودایی جهان

این معبد بزرگ و شگفت‌انگیز ترکیبی از یک گنبد اصلی و ۷۲ گنبد در اطراف آن است که هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در تمام قسمت‌های این معبد شگفت‌انگیز طرح‌ها و نقش‌های بسیار زیبایی از زندگی بودا بر دیوار‌های سنگی آن نقش بسته است که بسیار دیدنی و منحصربه‌فرد است. برای آشنایی با بزرگترین معبد بودایی جهان مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

معماری این بنای شگفت‌انگیز

معماری معبد بوروبودور ترکیبی از معماری هندی و بودایی است که این بنای شگفت‌انگیز را به وجود آورده است. معبد بوروبودور در مکانی دور از شهر و بر فراز تپه‌ای سرسبز قرار گرفته است. این منطقه با جنگل‌های سرسبز و حلقه‌ای از کوه‌های آتش‌فشان احاطه شده است.

از دیدنی‌های خیره‌کننده این معبد زیبا می‌شود به ۵۰۰ مجسمه بودایی که در اطراف این معبد قرار دارند اشاره کرد که منظره‌ای بسیار خیره‌کننده و منحصربه‌فرد به این جاذبه گردشگری می‌بخشد. تراس پایینی معبد با نرده‌هایی احاطه شده که دید را محدود می‌کند و در همین قسمت نزدیک به ۳۰۰۰ حجاری و نقوش برجسته از زندگی و آموزه‌های بودا وجود دارد که تمام این نقوش در کنار هم، مجموعه‌ای عظیم از مجسمه‌های بودایی در دنیا را پدید آورده است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب راز معبد تاریخی یزد! را نیز مطالعه کنید.

بزرگترین معبد بودایی جهان در جدول

تاریخچه

معبد بوروبودور در طول ۷۵ سال در طی قرن‌های هشتم و نهم میلادی به دستور حکومت پادشاهی سالندرا ساخته شد. محققان تخمین زده‌اند که تقریبا دو میلیون بلوک سنگی در ساخت این بنا به کار رفته است. این بنا به دلایلی که امروزه نیز اسرارآمیز و پنهان مانده است از قرن ۱۴ میلادی متروکه گشت و در طول قرن‌ها در زیر خاکسترهای آتشفشانی در جنگل پنهان ماند. بخش بزرگی از معبد زیر نظر سازمان یونسکو مورد بازسازی قرار گرفت و هم‌اکنون این معبد باشکوه در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

چگونه از این جاذبه گردشگری جذاب دیدن کنیم؟

این معبد واقع در جزیره‌ جاوه در نزدیکی شهرهای Semarang و Yogyakarta است؛ اما یوگیکار فاصله‌ کمتری تا بوروبودور دارد (۴۰ کیلومتر). از جاکارتا پایتخت اندونزی می‌توانید به راحتی از طریق هواپیما به یوگیکارتا بیایید و در این شهر نیز سواری‌های زیادی برای رفتن به بوروبودور وجود دارند. ضمنا در اطراف بوروبودور نیز طبیعتی فوق‌العاده وجود دارد و به همین دلیل تورهای زیادی برای این منطقه در اندونزی هستند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها نیز استفاده کنید.

بزرگترین معبد بودایی جهان در جدول

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب زیباترین کلیساهای دنیا را بشناسید، بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…