۷ پارچه مناسب برای لباس‌های بهاری

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خنک ماندن در هوای گرم بهار دشوار است اما غیرممکن نیست. این کار با شناخت پارچه‌های مناسب این فصل آغاز می‌شود.
پارچه های مناسب فصل بهار

پارچه‌های سبک و نازک بسیاری وجود دارند که می‌توانند حتی در گرم‌ترین روزها هم شما را خنک نگه دارند. در این مطلب از مجله دلتا لیستی از بهترین پارچه های مناسب فصل بهار را معرفی کرده‌ایم.

انواع پارچه های مناسب فصل بهار

کتان

کتان علاوه‌بر اینکه یکی از پارچه‌های مناسب بهار است، قدرت جذب بسیار بالایی داشته، سریع خشک می‌شود، قابلیت تنفس دارد و برای روزهای گرم و مرطوب بسیار راحت و مناسب است. از آنجایی که الیاف کتان نمی‌تواند گرمای هوا را جذب کند، از گرمای بیش‌ازحد فرد در شرایط آب‌و‌هوایی گرم جلوگیری می‌کنند. همچنین کتان قدرت جذب بسیار بالایی دارد و می‌تواند ۲۰ درصد وزن خود را در رطوبت نگه دارد، بنابراین برای افرادی که خیلی عرق می‌کنند مناسب است.

پارچه های مناسب فصل بهار

سیرساکر

این پارچه که به‌خاطر سبک بودن آن پرطرفدار است، یکی از پارچه‌های مناسب بهار است. سیرساکر به ظاهر جمع شده‌اش معروف است که در فرآیند بافت با کشیدن قسمت‌های خاصی از نخ و جایگزین کردن قسمت‌هایی که بافت محکم کمتری دارند تولید می‌شود. این کار باعث ایجاد اثر خنک‌کنندگی در پارچه می‌شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب از تیپ‌های جذاب بهاری غافل نشوید! را بخوانید.

کنف از پارچه های مناسب فصل بهار

با گرم شدن هوا کنف جایگزین نخ پنبه می‌شود. این پارچه قابلیت تنفس بیشتری دارد، سبک وزن‌تر بوده و روی پوست نرم‌تر از نخ پنبه است. از آنجایی که الیاف منحصربه‌فرد کنف بعد از هر بار شست‌و‌شو به‌صورت طبیعی یک سطح جدید ایجاد می‌کنند، در طول زمان نرم‌تر خواهد شد. دوام و ماندگاری کنف از نخ پنبه بیشتر است و الیاف آن دو یا سه برابر بیشتر از نخ پنبه عمر می‌کنند. کنف به‌صورت طبیعی در برابر قارچ، کپک و میکروب‌ها مقاوم است زیرا رطوبت را جذب نمی‌کند. بنابراین عرق یا بوی بد را نگه نمی‌دارد.

پارچه های مناسب فصل بهار

ریون و ویسکوز

از ریون به‌عنوان یقه و استایل‌های پیراهن استفاده می‌شود زیرا از نخ پنبه نازک‌تر است و به‌خوبی روی بدن می‌نشیند. بافت نیمه درخشان آن نمایانگر این مساله است که قابلیت تنفس بیشتری دارد و از ابریشم ارزان‌تر است. البته ناگفته نماند پارچه‌ای که ۱۰۰ درصد آن ریون باشد بادوام نیست.

مودال از پارچه های مناسب فصل بهار

مودال نوعی ریون است. اما در مقایسه با ریون بسیار نرم‌تر است و قدرت جذب بالاتری دارد. این قابلیت از جذب عرق یا رطوبت روی پوست جلوگیری می‌کند. مودال درخشنگی مشابهی با ریون دارد اما لطافت آن شبیه ابریشم است. دوام آن از ریون بیشتر بوده و ظرافت و قابلیت تنفس بالاتری هم دارد.

همچنین پارچه‌های مودال با شست‌و‌شو دوام بیشتری خواهند داشت و برخلاف ریون به راحتی خیس نمی‌شوند. مودال یکی از پارچه‌های محبوب برای لباس زیر است و در صورت ترکیب با اسپندکس کشش بیشتری ایجاد می‌کنند.

پارچه های مناسب فصل بهار

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ایده‌های جذاب برای ست کردن رنگ سال ۲۰۲۲ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۲۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۳۵ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…