خانه مریم مقدس کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گفته می‌شود مریم مقدس، مادر حضرت مسیح (ع) سال‌های آخر عمر خود (حدود 10 سال) را در این مکان سپری کرده است.

خانه مریم مقدس، در کوهی به نام Bulbul  واقع شده و ۹ کیلومتر قبل از شهر افسوس، واقع در کوش آداسی ترکیه قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد مطلب ما را در دلتامگ دنبال کنید.

معماری خانه

این خانه باستانی به طور کامل از سنگ ساخته شده است و یک نمونه بارز از معماری روم باستان در آن زمان است. بنای مقدس خانه مریم در دو طبقه ساخته شده است که شامل اتاق دعا و اتاق خواب، حیاط خلوت ،اتاقی دارای شومینه و آشپزخانه است. امروزه همه قسمت‌های این مکان قابل بازدید نیست و تنها قسمت مرکزی و اتاقی از قسمت سمت راست بنا برای بازدید عموم باز است.

عکس واقعی مریم مقدس

جاذبه‌گردشگری یا عبادتگاه؟

مسیحیان در حیاط خلوت این مکان شمع روشن می‌کنند و در قسمتی نیز مسلمانان به عبادت می‌پردازند. جالب است بدانید که مسلمانان نیز از این مکان به‌عنوان مکان زندگی مادر یکی از پیامبران و مکانی مقدس یاد می‌کنند و برای آن احترام قائلند. این بنای مقدس در واقع بسیار شبیه به کلیسا است؛ در قرن ۴ میلادی مقبره و خانه ویرجین ماری با یکدیگر ادغام شد و به مکانی برای عبادت تبدیل گشت. حضرت مریم زندگی در مکانی خلوت را به زندگی در میان شلوغی شهر ترجیح داده و در این مکان به ترویج مسیحیت می‌پرداخت. نکته قابل توجه این مکان، وجود چشمه آبی در این محل است که از خواص درمانی زیادی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  تقویت کردن مو با شامپو خانگی

کشف این مکان بازدید

اولین بازدید رسمی از این مکان به سال ۱۹۶۰ مربوط است که پاپ پائول از این محل بازدید کرد و به دنبال آن، جان پائول دوم بعد از بازدید از این مکان مقدس و در سال ۱۹۸۰ خانه ویرجین ماری را مکان زیارتی اعلام کرد. هرساله در تاریخ ۱۵ آگوست در این مکان جشن مسیح برگزار می‌شود و مسیحیان زیادی را به این منطقه جذب می‌کند و یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب می‌شود.

مجسمه مریم مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…