تمیزی خانه با ۲۰ نخ سیگار

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
استفاده از اسپری‌های شوینده‌ و پاک‌کننده برای تمیزی خانه مثل مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار است و برای سلامت ریه‌ها ضرر دارد.
تمیزی خانه

اخیرا کارشناسان نروژی هشدار داده‌اند که استفاده از اسپری‌های شوینده‌ و پاک‌کننده برای تمیزی خانه مثل مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار است و برای سلامت ریه‌ها ضرر دارد.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از ایسنا، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دائم شوینده‌ها بر سلامت ریه‌ها تاثیر دارد و با مصرف روزانه یک بسته سیگار برابری می‌کند.

در این بررسی بیش از ۶۰۰۰ نفر برای یک دوره ۲۰ ساله تحت‌کنترل قرار گرفتند و مشخص شد این افراد به‌ویژه زنان پس از استفاده طولانی از محصولات شوینده دچار مشکلاتی در سلامتشان می‌شوند.

کارشناسان نروژی توصیه کرده‌اند باید از مصرف مداوم محصولات شوینده خودداری کنید و به‌جای آن از پارچه‌های میکروفایبر و آب استفاده کنید.

بنا بر گفته کارشناسان استفاده از شوینده‌های شیمیایی در کوتاه مدت خطر بروز بیماری آسم را ایجاد می‌کند. اما هنوز معلوم نیست در طولانی مدت هم همین تاثیر را داشته باشد. در هر صورت احتیاط شرط عقل است و بهتر است استفاه از شوینده‌ها را به حداقل برسانید.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که شوینده‌های شیمیایی به‌تدریج به مجاری تنفسی آسیب وارد می‌کند و ممکن است با افزایش سن میزان تحلیل رفتن عملکرد ریه‌ها را سرعت ببخشد.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…