۶ موردی که هر اتاق خوابی به آن نیاز دارد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایجاد یک اتاق خواب بزرگ به معنای صرف هزینه زیاد و پیروی از آخرین مد یا خرید مجموعه‌ای از مبلمان مناسب نیست.

اتاق خواب شما به‌عنوان پناهگاهی بعد از کارهای روزانه است. ویژگی‌های خاصی وجود دارد که فضای خواب را به یک اتاق خواب واقعی تبدیل می‌کند. این مطلب از دلتامگ به بیان نکاتی برای چیدمان و دکور اتاق خواب می‌پردازیم.

ملحفه‌های خوب

شما به اندازه کافی لیاقت استفاده ازملحفه‌های با کیفیت خوب را دارید که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد و علاوه بر آن نرم و راحت باشند. لازم نیست آن‌ها بسیار گران‌قیمت باشند اما ملحفه تخت یک اتاق خواب باید راحت باشد و با دکوراسیون اتاق مطابقت داشته باشد.

چیدمان و دکور اتاق خواب

تشک با کیفیت

وقتی سن خاصی را پشت سر گذاشتید، زمان آن رسیده است که تشک‌هایی را برای تخت خود تهیه کنید که علاوه بر کیفیت در آن احساس راحتی کنید. بزرگسالی خصوصا کمر و مفاصل یک فرد بالغ خواستار تشک با کیفیتی است که از تمام بدن شما پشتیبانی مناسب کند.

میز کنار تخت

هر تختخواب به یک میز تختخواب نیاز دارد یا حتی اگر فضای کافی دارید می‌توانید ازدو تا از آن‌ها استفاده کنید. یک اتاق خواب بزرگ دارای نوعی مبلمان در کنار تخت است که نه تنها از لحاظ بصری اتاق را زیباتر می‌کند. بلکه یک سطح را برای نگه داشتن آباژور، کتاب، لیوان یا جعبه‌ای فراهم می‌کند.

چیدمان و دکور اتاق خواب

چراغ خواب

اگر تنها منبع نور اتاق خواب شما یک لوستر سقفی کوچک است، اتاق شما فضایی واقعا بزرگ نیست. درست همان‌طور که هر اتاق خواب به یک میز کنار تختخواب نیاز دارد. هر میز کنار تختخواب نیاز به یک چراغ کنار تختخواب دارد یا چراغ‌هایی که به بالای دیوار تختخواب وصل شده باشد. در حالت ایده‌آل، یک اتاق خواب کوچک باید دارای حداقل دو منبع نور باشد. یک اتاق خواب بزرگ‌تر باید حداقل دارای سه منبع نوری باشد که یکی از آن منابع نوری درست در کنار تخت قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش برای نوکردن مبلمان در منزل

آثار هنری روی دیوارها

آیا دیوارهای اتاق خواب شما خالی و سفید است؟ دیوارهای خالی باعث می‌شود یک اتاق استریل و موقتی به‌نظر برسد. اتاق خواب شما خانه شما است. بنابراین با یک تکه از کارهای هنری بزرگ بر روی بالای کمد و چند قطعه کوچک‌تر به آن اضافه کنید تا نقطه کانونی فضای شما شود. کارهای هنری شما می‌تواند شامل نقاشی، چاپ، عکس‌های بزرگ شده، نقشه های قاب شده یا چاپ‌های گیاه شناسی، لحاف‌ها یا سایر آثار هنری نساجی یا تر و تمیز معماری باشد. این به انتخاب شما بستگی دارد.

آثار هنری روی دیوارها

آینه تمام قد

بعد از خواب، مهم‌ترین عملکرد اتاق خواب شما به‌عنوان اتاق رختکن است و هر اتاق رختکن به یک آینه تمام قد احتیاج دارد که به شما امکان می‌دهد لباس خود را از سر تا پا ببینید. چه در پشت درب اتاق خواب شما باشد، چه در داخل کمد شما باشد یا به درب کمد شما سوار شده باشد، یک آینه تمام طول را به اتاق خواب اصلی خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…