۵ سفری که حتما باید امتحان کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر یکی از اصلی‌ترین و بهترین راه‌ها برای فرار از روزمرگی‌هاست.
پنج سفری که حتما باید امتحان کنید

افراد به دلایل مختلف سفر می‌کنند. این علت‌ها با توجه به موقعیت زندگی هر فرد تفاوت دارد. گاه علت سفر تجربه اقامتی لوکس در هتلی فوق العاده است و گاهی نیز سفر به دلایل شغلی صورت می‌گیرد. در این میان، حس ماجراجویی و تنوع طلبی هم یکی دیگر از علت‌های اصلی بسیاری از سفرهاست. در این مطلب از مجله دلتا در صدد هستیم شما را با پنج سفری که حتما باید امتحان کنید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تنها سفر کردن

سپری‌کردن وقت با خود و تجربه احساس تنهایی و استقلال از جمله احساسات مثبتی است که هر انسانی باید آن را تجربه کند. سفرکردن به شکل انفرادی و تنهایی، گامی است به سوی رشد و تعالی شخصی و درک بیشتر خویش و محیطی که در آن زندگی می کنیم.

یکی از اشتباه‌ترین تصوراتی که بین عموم افراد جریان دارد، افسرده و تنها بودن افرادی است که سفر تنهایی را انتخاب می‌کنند. شخصی که تنها سفر می‌کند لزوما فرد تنهایی نیست، بلکه در پی اکتشافات و ماجراجویی‌های تازه در درون خود است و می‌خواهد محدودیت‌ها را از میان ببرد.

از مزایای این سفر می‌توان به مواردی از جمله توقف در مسیرهای دلخواه، تفریحات بی‌قید و شرط و … اشاره کرد.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب بهترین مکان‌های تهران برای عکاسی کدامند؟ را هم بخوانید.

کجا سفر کنیم

سفر به همراه دوستان

شاید شنیده باشید که می‌گویند جمع دوستانتان، خانواده‌ای است که برای خود انتخاب کرده‌اید. از این رو، اغلب افرادی باهم دوست می‌شوند که وجوه مشترک بسیاری با یکدیگر دارند. همین امر موجب می‌شود برخلاف سفر خانوادگی این مدل از سفر، تفریحات بیشتر و محدودیت‌های کمتر داشته باشد.

در سفر با دوستان، تفریحاتی متفاوت‌تر انتظار شما را می‌کشد. محدودیت سنی ندارد و در هر بازه‌ای از زندگی می‌توان چنین تجربه‌ای داشت. همچنین، سفر با دوستان می‌تواند پر از اتفاقات جالب و مهیج باشد.

کروز یا سفر دریایی

از لوکس‌ترین انواع سفر، مسافرت دریایی یا کروز است. سفر دریایی اغلب با کشتی‌های کروز صورت می‌گیرد.

شما با یک بار رزرو کشتی کروز می‌توانید از چند جزیره یا شهر دیدن کنید. دیدن مقصدهای مختلف از یک طرف و جاذبه کشتی کروز و تفریحات داخل آن از طرف دیگر، این نوع سفر را بسیار مفرح و جذاب کرده است.

کجا سفر کنیم

سفر ارزان با کوله‌پشتی

سفر با کوله‌پشتی شاید ارزان‌ترین نوع سفر باشد. سفری که جز یک کوله متوسط به چیز دیگری احتیاج ندارد.

ممکن است در نگاه اول سفر با کوله دشوار به نظر برسد؛ زیرا در جای جای سفر مسافر به دنبال کاهش هزینه‌ها و سبک کردن بار خود است. نکته‌ای که در این سفر می‌درخشد، نوع ارتباط بین مسافر و افراد رهگذر مانند محلی‌ها و راننده‌هاست.

در سفر با کوله‌پشتی اغلب مسافر اقامتگاه و وسیله نقلیه مشخصی ندارد و تمام تمرکز وی روی ارتباط گرفتن با افراد بومی است. در چنین مواقعی اقامتگاه و رفت و آمد بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای است و رایگان تمام می‌شود.

سفر ماجراجویانه

آیا از اقامت‌های همیشگی خود در هتل‌ها و ویلاهای گوناگون خسته شده‌اید؟ آیا سفرهای معمولی که پر است از رستوران گردی‌ها و پاساژگردی‌ها برایتان تکراری شده است؟ سفر ماجراجویانه دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

این نوع سفر، به دلیل مقاصد پر پیچ و خم و به نسبت خطرناک اغلب توسط جوان‌ترها انتخاب می‌شود. اما همه این محدودیت‌ها قوانین نانوشته‌ای بیش نیستند.

 کجا سفر کنم

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به آشنایی با روستاهای زیباترین شهر گیلان بزنید.

 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…