این موارد در دکور آشپزخانه، دیگر مد نیست!

۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوازم و وسایلی هستند که دیگر در دکوراسیون آشپزخانه کاربردی ندارند. برای آشنایی با این وسایل این مطلب را تا انتها بخوانید.
وسایلی که در آشپزخانه مد نیست

آشپزخانه مکانی است که افراد بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند. آشپزخانه قلب خانه است. بنابراین دکوراسیون و چیدمان آن تاثیر زیادی در منزل دارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایلی که در آشپزخانه مد نیست می‌پردازیم.

استندهای قابلمه چوبی و فلزی

اگر شما جای کافی در آشپزخانه خود دارید، بهتر است قابلمه و ماهیتابه و غیره را درون کابینت بگذارید و از استندهای چوبی و فلزی که ظاهر نازیبایی به خانه شما می بخشند، استفاده نکنید. پایه سرویس قابلمه یکی از لوازم‌های آشپزخانه است که در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود و معمولا از چندین طبقه تشکیل شده و مساحت طبقات مختلف به تدریج از پایین به بالا کاهش می‌یابد.

وسایلی که در آشپزخانه مد نیست

کاشی‌های بین کابینتی

یکی از وسایلی که در آشپزخانه مد نیست کاشی بین کابینتی بوده که برای زیبایی دکوراسیون داخلی و پوشاندن فضاهای خالی موجود در بین کابینت‌ها به‌کار می‌رود. امروزه در دکوراسیون آشپزخانه ترجیح بر استفاده از کاشی‌های بین کابینتی ساده است.

این روزها سنگ‌های گرانیتی محبوبیت بیشتری دارند، البته اگر آشپزخانه کوچکی دارید،کاشی بین کابینتی سفید برای شما مناسب است زیرا منجر به افزایش بازتاب نور و باز شدن فضای آشپزخانه می‌شود. از کاشی‌هایی با طرح‌های شلوغ خیلی پر زرق و برق در خانه کوچک استفاده نکنید زیرا این کاشی‌های بین کابینتی منسوخ شده‌اند.

قرار دادن وسایل برقی روی میز آشپزخانه

گذاشتن وسایل برقی روی کانتر آشپزخانه یا کابینت بزرگ‌ترین اشتباه است. گذاشتن وسایل برقی روی کابینت همه زحمات طراح را هدر داده و سبب از بین رفتن فضا و شلوغی آشپزخانه خواهد شد. پس به جای اینکه همه وسایل برقی خانه را روی کابینت‌ها بچینید آن‌ها را به داخل کابینت‌ها ببرید. نکات بیشتر در مورد چیدمان آشپزخانه را در مطلب کدام دکور آشپزخانه انتخاب شماست؟ + عکس بخوانید.

وسایلی که در آشپزخانه مد نیست

کابینت‌های رنگی و بیش از حد لوکس

رنگ کابینت‌ها باید با وسایل کاربردی و دکوراتیو آشپزخانه همخوانی داشته باشد. رنگ‌های کابینت آشپزخانه نیز بسیار متنوع هستند که بنا به سلیقه هر نفر انتخاب خواهند شد. رنگ سفید، محبوب‌ترین رنگ برای استفاده در کابینت و دکوراسیون داخلی خانه است که در ترکیب با رنگ‌های دیگر زیباتر می‌شود. اگر قصد خیلی زود عوض کردن کابینت‌های خود را ندارید، از کابینت‌های رنگی مثل قرمز، سبز، زرد و غیره استفاده نکنید. بهتر است از کابینت‌های رنگ خنثی استفاده نمایید.

شلوغ کردن دیوار آشپزخانه با شلف و قفسه

امروزه شلف‌های آشپزخانه در شکل، رنگ و سایزهای مختلف وجود دارند. شلف‌ها گرچه بسیار کاربردی هستند اما استفاده بیش از حد از آن‌ها و قرار دادن بسیاری از وسایل به‌صورت نامرتب روی شلف‌ها فضای آشپزخانه را نامرتب و بی‌نظم نشان خواهد داد.

شلوغ کردن دیوار آشپزخانه با شلف و قفسه

چسباندن مگنت روی در یخچال

در گذشته بسیاری از افراد درب یخچال و فریزرهای خانه را پر از مگنت می‌کردند. اما این روزها چسباندن مگنت‌های مختلف روی یخچال از مد افتاده است. چسباندن استیکرهای پیتزافروشی محل یا آژانس که دیگر یک خطای بزرگ است. توصیه می‌کنیم روی در یخچال چیزی نچسبانید. اگر عکس‌های یادگاری را روی در یخچال می‌چسبانید دیگر از شماره پیتزافروشی محل یا آژانس و غیره صرف‌نظر کنید.

چسباندن مگنت روی در یخچال

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرطرفدارترین مدل‌های تختخواب برای اتاق خواب را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…