هنگام شستن صورت این کارها را انجام ندهید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانستن نکته‌هایی که هنگام شست‌وشو صورت نباید انجام دهید به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب وارد کردن به پوست خود جلوگیری کنید.
شست و شوی صورت

شست و شوی صورت در نگاه اول ساده به‌نظر می‌رسد! مقداری آب روی صورت خود می‌پاشیم، کمی پاک‌کننده استفاده می‌کنیم و بعد می‌شوییم. اما برای مراقبت از پوست خود، بهتر است نکات دیگری را هم درنظر داشته باشید که در این مطلب از مجله دلتا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اشتباهاتی که نباید موقع شست و شوی صورت انجام داد

شست و شوی بیش‌ازحد صورت

بسیاری از ما برای اینکه پوست سالم و درخشانی داشته باشیم علاقه‌مند هستیم که آن را بارها و بارها بشوییم. اما شستن صورت بیش از ۲ بار در روز برای همه افراد ضروری نیست. مگر افرادی که مستعد عفونت‌های پوستی هستند. شستن زیاد پوست، نه‌تنها باعث خشکی پوست و التهاب آن می‌شود، بلکه باعث تولید بیش‌ازحد چربی نیز می‌شود.

شست و شوی صورت

اهمیت تمیزی دست‌ها

قبل از شست‌وشوی صورت لازم است دست‌های خود را به‌خوبی بشویید. از آنجایی که آلودگی‌ها و باکتری‌های بسیاری روی دست‌ها وجود دارد، اگر قبل از شست‌وشوی صورت آن‌ها را تمیز نکنید باعث می‌شود  پوست شما آلوده بماند و به‌مرور حالت کدر به خود بگیرد.

استفاده از پاک‌کننده‌ها

تمیز کردن صورت با دستمال‌‌های مرطوب پاک‌کننده آرایش به تنهایی کافی نیست. این دستمال‌ها برای اینکه مدت بیشتری پایدار باشند، مواد نگهدارنده دارند تا زمانی که در مکان‌هایی مثل حمام و دستشویی مصرف می‌شوند، باکتری و قارچ در آن‌ها رشد نکند.

همچنین پاک‌کننده‌ای که دوست شما استفاده می‌کند، لزوماً پاک‌کننده مناسبی برای پوست شما نیست. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده مواد آرایشی و بهداشتی، محصولات آرایش پاک کن متناسب با انواع پوست تولید می‌کنند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب این نرم‌کننده شگفت‌انگیز مو را در خانه درست کنید! را بخوانید.

شست و شوی صورت

 لایه‌برداری بیش‌ازحد

لایه‌برداری بیش‌ازحد، باعث ایجاد پارگی‌های میکروسکوپی سطح خارجی پوست، التهاب و تحریک‌پذیری آن می‌شود. به‌طور کلی، بیشتر افراد بیش از یک یا دو بار در هفته نیازی به استفاده از اسکراب ندارند.

ابزار شست‌وشوی کثیف

اگر برای شست‌وشوی صورت خود از ابزارهایی مانند برس، دستمال و غیره استفاده می‌کنید، لازم است که به تمیز بودن این ابزارها دفت کنید. اگر از برس آلوده برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید باید بدانید که باعث برگشتن آلودگی به پوست خود می‌شوید.

انتخاب حوله مناسب و تمیز یکی دیگر از مواردی است که اگر دوست دارید پوست شاداب و شفافی داشته باشید لازم است رعایت کنید. هنگام خرید دقت کنید حوله دارای الیاف و پرزهای نرم باشد تا از ایجاد قرمزی بر روی پوست شما جلوگیری شود.

شست و شوی صورت

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب نابودی تیرگی پوست در سه سوت! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. سوگند

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۲ ق٫ظ

    عاآاااآلی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    عالب

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۳۵ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  7. روبینا

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ب٫ظ

    بسیار عالی.ممنون از مجله خوب دلتا.🌹🌹

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…