هرگز خانه کوچک را این رنگی نکنید

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام انتخاب رنگ برای اتاق کوچک به این نکته توجه کنید که فضای شما بزرگ، دلباز و روشن شود.
بدترین رنگ‌ها برای فضاهای کوچک

تمامی رنگ‌ها زیبا هستند در صورتی که در جای مناسب از آن‌ها استفاده شود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی بدترین رنگ‌ها برای فضاهای کوچک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رنگ سفید

برای اینکه فضای خود را بزرگ‌تر نشان دهید حتما نباید از رنگ سفید استفاده کنید. شما می‌توانید از بین تمام رنگ‌ها رنگی مناسب برای خانه خود انتخاب کنید. اکثر افراد بر این باور هستند که یکی از بهترین رنگ‌ها برای خانه کوچک رنگ سفید است. این رنگ، نور را منعکس کرده و گوشه‌های اتاق را روشن می‌کند.

اما اگر رنگ سفید را برای تمام دیوارهای اتاق کوچک انتخاب کنید، فضای آن را محدود کرده‌اید. پس بهتر است در کنار آن از رنگ خاکستری هم استفاده کنید. به‌عنوان مثال استفاده از رنگ خاکستری براق در کنار رنگ سفید فضای زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند.

بدترین رنگ‌ها برای فضاهای کوچک

رنگ‌های مات خنثی

یکی از بهترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی خانه کوچک استفاده از رنگ‌های خنثی است. اما در صورتی که رنگ‌های خنثی مات باشند اتاق را کوچک و تاریک نشان می‌دهند. می‌توانید از رنگ‌های خنثی و گرم استفاده کنید تا نور در فضای شما منعکس شده و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

بدترین رنگ‌ها برای فضاهای کوچک

رنگی که دوست ندارید

سعی کنید رنگی را برای فضا انتخاب کنید که دوست داشته باشید و همچنین فضای شما را زیبا کرده و شما را هیجان زده کند. در صورتی که رنگ مورد علاقه شما جزو رنگ‌های مخصوص فضاهای کوچک نبود بهتر است رنگ مورد علاقه خود را بر روی زمینه خنثی درآورید و برای دیوار اصلی رنگ دیگری را انتخاب کنید.

انتخاب طیف رنگی اشتباه

هنگام انتخاب رنگ برای اتاق کوچک بهتر است طیف رنگ درستی را انتخاب کنید. در صورت انتخاب اشتباه رنگ نمی‌توانید آن را پنهان کنید. چون دیوارها بسیار به شما نزدیک هستند. بهتر است هنگام انتخاب رنگ به ته‌رنگ و طیف‌های آن دقت کنید. به عنوان مثال یک رنگ خنثی با ته‌رنگ صورتی یا سبز کاملا مشخص است. نکات بیشتر در مورد انتخاب رنگ مناسب منزل را در مطلب این رنگ‌ها خانه شما را کثیف نشان می‌دهند بخوانید.

انتخاب طیف رنگی اشتباه

رنگ قرمز

یکی از بدترین رنگ‌ها برای فضاهای کوچک طیف‌های مختلف رنگ قرمز است. رنگ قرمز انرژی زیادی دارد و فرد را ناراحت و عصبی می‌کند. در صورتی که می‌خواهید از رنگ قرمز استفاده کنید بهتر است وسایل یا عناصر قرمز رنگ را به‌کار ببرید.

رنگ قرمز

رنگ‌های روشن

هنگام انتخاب رنگ توجه کنید رنگی را انتخاب کنید که پس از مدتی از آن زده نشوید. چرا که بسیاری از رنگ‌ها و طرح‌های شلوغ بعد از مدتی خسته‌کننده و کسالت‌آور می‌شوند. در صورتی که این رنگ‌ها را برای وسایل خانه انتخاب کنید بعد از مدتی می‌توانید آن را تغییر دهید. اما اگر برای دیوارها انتخاب شوند کار کمی سخت می‌شود. پس انتخاب درستی داشته باشید.

رنگ‌های روشن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که به کمترین مراقبت نیاز دارند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…