اشتباهات ساده که نمی‌گذارند لاغر شوید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اشتباهات در برنامه‌های غذایی یا حتی فعالیت‌های بدنی ممکن است شما را از هدف اصلی که کاهش وزن است دور کند و حتی گاهی نتیجه عکس بدهد.
اشتباهات رایج در کاهش وزن

گاهی اوقات ممکن است در عین اینکه سبک زندگی سالم را انتخاب کرده‌اید، به نتایج دلخواهتان نرسید! در چنین شرایطی امکان دارد از توصیه‌های نادرست یا قدیمی پیروی کنید که همین مسئله ممکن است شما را از دیدن تغییراتی که به دنبال آن هستید باز دارد. مجله دلتا در این مطلب اشتباهات رایج در کاهش وزن را بررسی می‌کند.

کالری اضافی

اشتباهات رایج در کاهش وزن چیست؟

ورزش نکردن یا ورزش بیش از اندازه

ورزش نکردن منجر به از دست دادن توده عضلانی و کاهش متابولیسم می‌شود. از سوی دیگر، ورزش بیش از حد نیز نه تنها سالم و موثر نیست بلکه ممکن است استرس شدید را به شما تحمیل کند.

مصرف غذاهای کم‌چرب یا رژیمی

غذاهای بدون چربی یا رژیمی معمولا قند بالایی دارند و ممکن است منجر به افزایش حس گرسنگی و بالا رفتن میزان مصرف کالری شوند.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی

مصرف پروتئین را افزایش دهید. چرا که به کاهش اشتها، افزایش احساس سیری، افزایش سرعت متابولیسم و در نهایت کاهش وزن کمک می‌کند.

اشتباهات رایج در کاهش وزن را بشناسید

بی‌توجهی به کالری مصرفی

یکی از اشتباهات رایج در کاهش وزن توجه نکردن به مقدار کالری مصرفی است. کالری مصرفی اضافی موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود. به مقدار کالری، فیبر و پروتئین‌هایی که مصرف می‌کنید، توجه کنید.

مصرف نوشیدنی‌های قندی

حذف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قند اضافی در کاهش وزن نقش شایانی دارد، اما توجه کنید که آبمیوه‌های طبیعی نیز قند فراوانی دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث مصرف کالری اضافی شود.

عدم تعادل در مقدار کالری دریافتی

مصرف بیش از حد کالری باعث افزایش وزن می‌شود. از سوی دیگر، کالری بسیار کم نیز باعث می‌شود زمان طولانی گرسنه بمانید و متابولیسم و ​​توده عضلانی خود را از دست بدهید. در نتیجه رعایت تعادل در کالری مصرفی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتباهات رایج در کاهش وزن چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نوشیدنی معجزه‌آسا برای مقابله با آلرژی فصلی را بشناسید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…