۷ گیاه آپارتمانی که به کمترین مراقبت نیاز دارند

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی از گیاهان آپارتمانی هستند که به راحتی با شرایط مختلف سازگار شوند. اگر به تازگی می‌خواهید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید بهتر است با این گیاهان آشنا شوید.
گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل 

14گیاهان تاثیر زیادی در زیبایی و طراوت خانه شما داشته و کیفیت هوای منزل را بهبود می‌بخشند. در این مطلب ازدلتامگ  به معرفی گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل می‌پردازیم.

دراسنا لیسا

برگ‌ و ساقه‌های این گیاه سبز تیره بوده و به نگهداری کمتری نیاز دارد. این گیاه نه تنها به نور کمی نیاز دارد بلکه در برابر کمبود آب نیز مقاوم است. رشد این گیاه بسیار کند است و برای افرادی که مدت کمی در منزل هستند بسیار مناسب است. در صورتی که بیش از حد به این گیاه آب دهید نوک برگ‌های آن قهوه‌ای می‌شود. این گیاه شباهت زیادی به بامبو داشته و دکور خانه را جذاب می‌کند.

گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل 

 

گیاه یشم

این گیاه به گیاه پول یا درخت دوستی هم معروف است. قرارگیری این گیاه باعث ایجاد آرامش در منزل شما می‌شود. برگ‌های این گیاه بیضی شکل هستند. از آنجایی که این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد بهتر است این گیاه را در گلدان سرامیکی و در نزدیکی پنجره قرار دهید. ارتفاع این گیاه ۱.۵ متر است.

گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل 

 

نخل دم‌اسبی از گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل

نام دیگر این گیاه درخت پای فیل است. برگ‌های این گیاه چرمی باریک بوده که در بخش ساقه ضخیم شده‌اند. برای اینکه گیاه شما بزرگ شود از گلدانی استفاده کنید که فضای کافی برای رشد را داشته باشد. این گیاه تا حدود ۶ متر می‌تواند رشد کند. بهتر است برای تامین نور مورد نیاز این گیاه را در نزدیکی پنجره قرار دهید. به این گیاه بیش از حد آب بدهید، برگ‌های آن قهو‌ه‌ای می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  با خوردن سیر سیاه لاغر شوید

گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل 

 

گیاهان هوازی (تیلاندسیا) و ساکولنت‌ها

این گیاه برای رشد به خاک نیاز ندارند. بنابراین جزو گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل است که در همه فضاها به راحتی رشد می‌کنند. از این گیاهان می‌توانیم در فضاهای مختلف استفاده کنیم. بهتر است این گیاه را بیش از حد خیس نگه‌ ندارید زیرا رشد آن را متوقف می‌کند.

گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل 

 

زامیفولیا

این گیاه اگر در مدت یک ماه هم نور و آب کافی را دریافت نکند، همچنان زنده می‌ماند. از این گیاه می‌توانید برای تصفیه هوای منزل نیز استفاده کنید. اگر بیش از حد به این گیاه آب بدهید، باعث زرد شدن برگ‌های آن می‌شود.

گیاهان آپارتمانی سازگار در منزل 

 

فیلودندرون برگ قلبی

مراقبت از این گیاه بسیار آسان است. این گیاه نور غیرمستقیم را دوست دارد. اگر برگ‌های این گیاه زرد شود یعنی به آب نیاز ندارد و اگر برگ‌های آن قهوه‌ای است یعنی به آب نیاز ندارد. بهتر است این گیاه را نزدیک پنجره یا بالکن قرار دهید. این گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه دارید. برگ‌های فیلودندرون حاوی اگزالات کلسیم هستند و در صورت تماس با پوست یا چشم‌ها موجب التهاب و خارش می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

معجزه دمنوش سیر و زنجبیل در سلامتی

سیر آنتی‌بیوتیک طبیعی نامیده می‌شود و بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. سیر دار…