خانه های پرفروش تهران در آخرین معاملات سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه های پرفروش تهران در آخرین معاملات سال 97 بیشتر مربوط به خانه های سالخورده گزارش شده، زیرا به دلیل شرایط قیمتی، از تقاضای خرید نوسازها کاسته شده است.
خانه های پرفروش تهران

خانه های پرفروش تهران در آخرین معاملات سال ۹۷ بیشتر مربوط به خانه های سالخورده گزارش شده است. ویژگی نوساز نبودن موجب شده تا این‎گونه آپارتمان ها پرفروش‎تر بوده و در آخرین معاملات مسکن ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک طی هفته‌های اخیر، بیشترین آمار را داشته باشند.
به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، برای عبور از چالش جهش قیمت مسکن در نیمه اول سال جاری؛ تمایل به خرید آپارتمان‌های سالخورده فراگیر شد و کم‎کم هر چه میزان جهش قیمت افزایش یافت، به همان نسبت، به تقاضای خرید آپارتمان‌های سالخورده هم افزوده شد.

برخی از واسطه‌ها و کارشناسان مسکن اعتقاد دارند این شرایط در هفته‌ های اخیر بیشتر بر معاملات سایه انداخته است، چراکه در دو ماه اخیر علاوه بر این‎که متقاضیان مسکن با توجه به شرایط بودجه‌ای خود به خرید آپارتمان‌های قدیمی‌ساز و اغلب نیازمند بازسازی روی آورده‌اند، در طرف عرضه نیز تعداد آگهی های نوساز به شدت کاهش یافته است.

خانه های پرفروش تهران

در واقع، در نیمه اول امسال تعداد آپارتمان‎های نوساز در بازار مسکن کم نبود، اما به دلیل شرایط قیمتی، رفته‌رفته از تقاضای خرید نوسازها کاسته شد و خانه های پرفروش تهران ، خانه های سالخورده شدند.

این در حالی است که در زمستان، علاوه بر ناگزیری مالی خریداران که آن‎ها را به سمت انتخاب و خرید آپارتمان‌های سالخورده سوق می‌دهد، عرضه آپارتمان‌های نوساز نیز به شدت کاهش یافته و فروشنده‌های این واحدها ترجیح داده‌اند با توجه به این‎که در پاییز، به دلیل ریزش شدید تقاضا از فروش ملک خود ناکام شدند، اکنون نیز قدری دست نگه دارند و در سال آینده و پس از سپری شدن ماه رمضان که دمای بازار مسکن در آستانه تابستان افزایش می‌یابد، نسبت به فروش اقدام کنند.

 

برای خواندن آخرین خبر های مسکن از صفحه های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا ، جامع ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…