بدترین کارهایی که مبلمان شما را خراب می‌کنند

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر مردم نمی‌خواهند مبل‌های خود را خراب کنند. اما اگر شما هر یک از این کارها را انجام می‌دهید، دقیقا همان اتفاق بد خواهد افتاد.
نکات نگهداری از مبلمان منزل

یک مبل با کیفیت متوسط باید حدود ۱۰ سال دوام داشته باشد. دلایل زیادی در خرابی مبلمان شما دخیل هستند که بیشترین آسیب را به مبلمان شما می‌زنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان کارهایی که مبلمان شما را خراب می‌کنند و نکات نگهداری از مبلمان منزل می‌پردازیم.

اینکه فقط در یک نقطه ثابت روی مبلمان بنشینیم

اگر شما مدتی طولانی در یک نقطه از مبل بنشینید، مبلمان آسیب می‌بینند. پس بهتراست که در تمامی قسمت‌های مبل بنشینید. یک روز در سمت چپ بنشینید، یک روز در سمت راست بنشینید و یک روز دیگر وسط را امتحان کنید. در صورتی که وزن شما به‌صورت متعادل در سطح مبل توزیع شود دوام و کارایی آن افزایش می‌یابد.

نکات نگهداری از مبلمان منزل

حرکت ندادن کوسن‌ها بر روی مبل

برای اینکه طول عمر مبلمان خود را افزایش دهید باید همواره کوسن‌ها را بچرخانید. از همین حالا کوسن‌ها را بچرخانید و در صورت امکان آن‌ها را به نقاط مختلف تغییر دهید. وقتی شما بالشتک‌ها را می‌چرخانید باعث می‌شود که بالشتک‌ها شکل خود را حفظ کنند. همچنین این کار باعث دوام بیشتر مبلمان می‌شود.

نکات نگهداری از مبلمان منزل

خوابیدن بر روی مبلمان

مبل‌ها برای خوابیدن ساخته نشده‌اند. اگرچه خوابیدن وسوسه‌انگیز است و گاهی اوقات نمی‌توانید از خوابیدن حذر کنید اما مبل شما برای آن طراحی نشده است. در نهایت، قاب مبلمان و کوسن به دلیل استفاده طولانی مدت آویزان و خراب می‌شود. پس بهتر است که برای خوابیدن از اتاق خواب استفاده کنید.

 بر روی مبلمان نخوابید

تمیز نکردن مبلمان

ممکن است مبلمان شما در ظاهر تمیز به‌نظر برسند. اما بهتر است بدانید که سطح مبلمان شما احتمالا از ذرات گرد و غبار، سلول‌های پوستی بدن و مو، مواد غذایی و غیره پوشیده شده است. برای اینکه دوام و کارایی مبلمان بیشتر شود باید به ‌صورت منظم آن‌ها را تمیز کنید. بنابراین به‌صورت مرتب آن را تمیز کرده تا عمر آن بیشتر شود. برای اینکه چیدمان زیباتری داشته باشید به مطلب این کارها دکور خانه را قدیمی و زشت می‌کنند سر بزنید.

قرار دادن مبل در مقابل آفتاب

یکی از نکات نگهداری از مبلمان منزل اینکه مبلمان را در معرض آفتاب قرار ندهید. اگر مبلمان در مقابل آفتاب قرار دارند حداقل به‌صورت مرتب آن‌ها را بچرخانید تا ظاهری جدید داشته باشند. اگر قسمت پشتی تمام مدت در معرض نور خورشید باشد، باعث می‌شود بخش‌های مختلف آن رنگ روشن‌تری نسبت به سایر قسمت‌ها داشته باشند. در نتیجه ظاهر مبل شما زشت و کدر می‌شود.

مبل را در یک نقطه آفتابی بگذارید

ماندن لکه‌ها روی مبلمان

اگر مواد غذایی بر روی مبلمان بریزند باعث ایجاد لکه روی مبل می‌شوند. وقتی اجازه می‌دهید لکه‌ها در پارچه نفوذ کنند، تمیز کردن آن بسیار سخت است. پس بهتر است بلافاصله لکه‌ها را پاک کنید. در این صورت مبلمان شما دیرتر خراب می‌شوند.

اجازه دهید لکه‌ها روی مبل بمانند

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه از بطری‌ پلاستیکی گلدان‌ بسازیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…