بعد از افطار کجا برویم؟

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بسیاری از اهالی شهر تهران گشت ‌و‌ گذارهای خود در شهر را به بعد از افطار موکول می‌‌کنند.
تفریحات تهرانی ها در ماه رمضان

با اینکه در ماه‌‌های دیگر، ساعات پایانی شب با سکوت و خلوت شبانگاهی همراه است، اما در ماه مبارک رمضان، بعد از افطار و گذشتن ساعاتی از شب، تازه خیابان‌‌ها شلوغ می‌شود و مردم برای شب‌گردی و تفریحات شبانه به خیابان می‌‌آیند. برای آشنایی با تفریحات تهرانی ها در ماه رمضان مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

شکم‌‌گردی شبانه

کافه‌‌ها در روزهای ماه رمضان امکان فعالیت ندارند و به ‌همین خاطر بیشتر کافه‌‌ها سعی کرده‌اند با اضافه‌کردن منوی افطار و تغییر ساعت کاری خود از افطار تا حوالی سحر کسب ‌و کارشان را با حال ‌و هوای رمضان رونق دهند. روزه ‌دارها هم بعد از یک روز گرم می‌‌توانند در خنکی بعد از ظهر برای افطار به یکی از این کافه‌ها‌ بروند و دورهمی خوبی با خانواده و دوستان داشته باشند.
با توجه به این که در طول روز رستوران‌ها و بستنی‌فروشی‌ها نیز نیمه تعطیل هستند، رفتن به کافه و کافه‌نشینی‌های شبانه و خوردن خوراکی‌هایی مثل بستنی و آبمیوه در شب‌های ماه رمضان می‌تواند تفریح خوبی برای شب‌های این ماه باشد.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب ارزان‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانی‌ها را هم بخوانید.

بعد افطار کجا بریم

برج میلاد

برج میلاد به‌عنوان بلندترین برج کشور همیشه در مناسبت‌های مختلف همچون ماه رمضان ویژه‌ برنامه‌های منحصربه‌فردی داشته است. جشنواره‌ شهر رمضان با برنامه ویژه‌ نغمه‌های آسمانی و ختم قرآن توسط شهروندان و قاریان برتر جهان اسلام در غرفه E بخش نمایشگاهی برج میلاد برگزار می‌شود.

سینما

امسال با فرا رسیدن ماه رمضان، قیمت بلیط‌ ها تا ساعت ٢٠ به‌صورت نیم‌ بها است؛ اما از افطار تا سحر قیمت بلیط به روال عادی خود باز می‌گردد و هر مجموعه‌ سینمایی بر اساس موقعیت جغرافیایی و طبق مقررات در صورت حضور مخاطب می‌تواند سانس فوق‌العاده داشته باشد. به ‌این ‌ترتیب، انتخاب یک فیلم خوب و خانوادگی و سینما رفتن از دیگر تفریحاتی است که می‌توان آن را در برنامه‌ شبانه ماه رمضان قرار داد.

بعد افطار کجا بریم

استخر

بسیاری از استخرها در روزهای ماه رمضان ساعت کاری ‌خود را تغییر می‌دهند و از افطار تا پاسی از نیمه‌شب پذیرای شهروندان تهرانی هستند. مجموعه‌های یک روز در میان، سانس بانوان برابر روال روز‌های عادی تا پایان ساعت ٢۳ و سانس آقایان از ساعت ١۵ لغایت ٢ بامداد است.

سورتمه تهران و دربند

دربند، یکی از محله‌های تهران از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال باغ سعدآباد است. وجود انواع رستوران‌های مختلف با سطح قیمت و کیفیت مختلف در این منطقه و همچنین طبیعت زیبایی که در این منطقه به‌ چشم می‌خورد، آن را به یکی از بهترین محل‌ها برای شب‌گردی تبدیل کرده است. در روزهای عادی ساعت شلوغی دربند از غروب تا نیمه‌های شب است و در شب‌های ماه رمضان می‌توان تا صبح شلوغی جمعیتی را دید که برای تفریح به این محل می‌آیند.

افطار کجا بریم

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب لیقوان فقط پنیر نیست! بزنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۵۳ ب٫ظ

    منوی افطار عالی بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  6. سعیدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی بود

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

      سپاس از نظرات شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…