این نوشیدنی موجب خستگی می‌شود

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کافئین خواص بسیاری برای سلامتی دارد و از خواص آن می‌توان به کاهش وزن، جلوگیری از سرطان پوست و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی اشاره کرد.
نوشیدنی که موجب خستگی می شود

طبق جدیدترین مطالعات انجام شده توسط محققان و کارشناسان، نوشیدن یک اسپرسو دبل می‌تواند چرخه طبیعی خواب بدن را تا یک ساعت از بین ببرد. با مجله دلتا همراه ما باشید تا با نوشیدنی که موجب خستگی می شود بیشتر آشنا شوید.

نوشیدنی که موجب خستگی می شود

نیمه عمر کافئین این نوشیدنی خوشمزه حدود ۴ تا ۶ ساعت است. به این معنی که بدن شما نیمی از مقدار کافئین مصرفی را در این مدت گفته شده پردازش می‌کند و ۶ ساعت پس از مصرف کافئین، همچنان اثرات کافئین مانند هوشیاری یا بیداری را احساس می‌کنید. برای مثال اگر می‌خواهید از ساعت ۹ شب به رختخواب بروید و بخوابید، باید نوشیدن کافئین را حداکثر بعد از ساعت ۱۵ قطع کنید و از مصرف آن جدا خودداری کنید.

نوشیدنی که موجب خستگی می شود

 تجمع آدنوزین

با اینکه مصرف کافئین  باعث ایجاد احساس هوشیاری و بیداری می‌شود اما کافئین بیش از حد به دو دلیل می‌تواند باعث احساس خستگی شود. اولین مورد این است که کافئین می‌تواند برنامه خواب شما را مختل کند، چون شما به اندازه کافی استراحت نمی‌کنید. مورد دوم کافئین آدنوزین را مسدود می‌کند. (ماده شیمیایی که شما را خسته و بی‌حال می‌کند.)

آدنوزین تجمع می‌یابد سپس وقتی کافئین از بین می‌رود، آدنوزین به یک‌باره آزاد و باعث می‌شود شما احساس خستگی و بی‌حالی کنید.

محققان توصیه می‌کنند که نوشیدنی چای و قهوه خود را به چای و قهوه بدون کافئین تغییر دهید. البته بهتر است برای اینکه احساس خستگی نکنید، کافئین را به‌تدریج و مرور حذف کنید.

خوراکی هایی که باعث خستگی می شود

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب درختانی عجیب که از هم خجالت می‌کشند! را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…