معرفی تعدادی از عجیب‌ترین مومیایی‌های جهان+ تصاویر

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی نام مومیایی می‌آید، بدون شک مصر و اسرار این سرزمین به ذهن همگان خطور می‌کند. دلیل آن هم این است که همواره در مصر مردگان را مومیایی می‌کردند.
شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا

شاید برایتان عجیب باشد اگر بگوییم در جاهایی دیگر خارج از مصر هم از این مومیایی‌ها بسیار کشف شده است. باستان‌شناسان با یافتن چندین مورد و نمونه از این مومیایی‌ها در مکان‌هایی غیر از مصر و با کاوش‌ها و تحقیقاتی که همگی دال بر این مطلب هستند، ثابت کرده‌اند مومیایی کردن مردگان تنها در مصر و خاص این قوم و سرزمین نبوده است. این علم و روش حفظ و دفن اموات، خاص کشور مصر نبوده و به اماکن و سرزمین‌های دیگر نیز سرایت کرد. اینک با مطلب شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا همراه مجله دلتا باشید.

شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا

این مومیایی ۷۰۰ ساله است

در کشور چین، کارگران در حال ساخت جاده بودند که با جسد مومیایی شده یک زن ۷۰۰ ساله برخورد کردند. در کمال تعجب تمام اجزا و اعضایش سالم باقی مانده بودند. با تخمین محققین، این مورد از شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا مربوط به دوران حکمرانی امپراطوری با نام میانگ دیناستی می‌شد که با گذر ۷۰۰ سال از دفن این جسد، می‌توان به‌خوبی اعضای آن را تشخیص داد. این کشف در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت و به‌همراه کالبد این فرد، اشیایی چون کفش، لباس و تابوت این فرد هم دیده شدند.

شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا

مومیایی های کشف شده در چین

چین هم روش خاص و مخصوصی برای مومیایی اجساد داشت. در سال ۲۰۰۶ با کشف یک مومیایی چینی که با پوشش کامل، قدی ۶ فوتی، موهایی بافته شده، گونه‌هایی برآمده، لباس‌های دو تکه و حتی وجود پاپوش‌های سالم دیده شد، شگفتی‌های بیشتر گشتند. علاوه بر این مومیایی، مومیایی سه زن به همراه یک نوزاد در کنار رودخانه‌ای با نام چرچن کشف شد. این یافته‌ها، نشانه‌هایی از سفرهای عجیب اقوام سلت‌ها را برای باستان شناسان بازگو می‌کنند.

بدن هایی که در باتلاق یافت شدند

در ایرلند شمالی چند قرن پیش اجساد را در باتلاق رها می‌کردند. احتمالا نمی‌دانستند که طبق استانداردهای باستان‌شناسی کالبد مردگان در باتلاق کاملا سالم و بدون متلاشی شدن می‌مانند. در باتلاق به علت فراوانی زغال سنگ و همچنین نبود اکسیژن، باکتری از بین می‌رود و به‌خاطر نبود باکتری بدن‌ها نیز متلاشی نمی‌شوند. البته ناگفته نماند که در این صورت، DNA نیز از بین می‌رود و از این بابت، تشخیص شخصیت و شناسایی آن هم ممکن نبوده و فقط بر طبق حدسیات، محتویات معده یا نوع پوشش می‌توان تعیین کرد که کالبد به چه طبقه‌ای از جامعه تعلق دارد.

عجیب ترین مومیایی های جهان

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانواده‌ای عجیب که چهار دست و پا راه می‌روند! را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ز

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…