بهترین روش کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروز

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افراد در تعطیلات رژیم غذایی خود را رعایت نمی‌کنند و به پر‌خوری رو می‌آورند که یکی از این تعطیلات عید نوروز است.
لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز

تعطیلات نوروز برای خوش‌گذرانی است و فقط یک‌بار در سال رخ می‌دهد اما مهم‌تر از آن حفظ وزن پس از تعطیلات است. خوردن خوراکی‌های ناسالم لذت‌بخش اما همراه با هزینه است، آن‌هم هزینه اضافه‌وزن! به همین علت در این مطلب از مجله دلتا به معرفی چند روش خواهیم پرداخت تا با کمک آن‌ها به لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز دست بیابید.

لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱

لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز

از مصرف خوراکی‌های شیرین پرهیز کنید

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف خوراکی‌های شیرین می‌تواند اعتیادآور باشد و منجر به ناهنجاری‌هایی شود که این امر ناشی از هورمون انسولین است.

مصرف شیرینی جات

معده خود را کوچک کنید

معده انسان خاصیت الاستیکی دارد به این معنا که بر اساس میزان غذایی که می‌خورید بزرگ و کوچک می‌شود. باگذشت زمان، تمرین برای کم‌ غذا خوردن باعث کوچک شدن معده شده و کافی است این بار غذای خود را به سه قسمت تقسیم کنید و تنها یک قسمت آن را سرو و وسوسه خود را برای پرخوری کنار بگذارید.

معده خود را کوچک کنید

مصرف پروتئین

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروتئین‌ها باعث احساس سیری در فرد می‌شود چراکه غذاهای حاوی پروتئین حجیم هستند. کسانی که در وعده صبحانه یا ناهار به‌جای مصرف کربوهیدرات از پروتئین استفاده می‌کنند در ادامه روز کمتر احساس گرسنگی خواهند کرد.

لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز با مصرف پروتئین

قطع مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده

این نوشیدنی‌ها به دلیل آنکه حاوی شکر و کمی نمک هستند باعث احساس عطش فراوان در فرد شده و مانند مصرف مواد جامد در معده و مغز جذب نمی‌شوند به همین دلیل تفریطی خوردن آن‌ها مورد قبول است.

نوشیدنی های شیرین

ورزش راهی برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

با ورزش کردن شما می‌توانید اضافه‌وزنی را که در ایام تعطیلات نوروزی داشته‌اید را کاهش داده و به اندام متناسب دست‌یابید.

اشتهای خود را بعد از ورزش کنترل کنید

انجام ورزش سبب افزایش اشتهای شما می‌شود پس اگر ورزش می‌کنید و خواهان کاهش وزن هستید به تغذیه خود توجه نمایید زیرا با افزایش اشتها ممکن است ورزش سبب افزایش وزن شود پس میزان غذا خوردن شما نباید افزایش یابد.

راهکار لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز

فعالیت روزانه را افزایش دهید

برای کاهش وزن و ورزش کردن لازم نیست به باشگاه بروید بلکه می‌توانید برای آن‌که سریعا وزن خود را کاهش دهید فعالیت روزانه خود را افزایش دهید. کافی است با تدریجی اضافه کردن سرعت پیاده‌روی و نرمش، ضربان قلب خود را بالا ببرید در این هنگام کالری بیشتری سوزانده و روند کاهش وزن خود را سریع خواهید کرد.

لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز با ورزش

عضلات خود را پرورش دهید

پرورش عضلات سبب مصرف انرژی و کاهش میزان چربی بدن و افزایش سوخت‌وساز بدن حتی در زمان استراحت می‌شود بنابراین برای کاهش وزن عضلات را پرورش دهید.

چربی‌های پنهان را در نظر بگیرید

علاوه‌بر این چربی‌های پنهان را در نظر بگیرید. بدن انسان از مقداری چربی مجاز برخوردار است. مکان ذخیره چربی به ژنتیک و سبک زندگی بستگی دارد به همین دلیل گاهی چربی‌ها در اندامی ذخیره می‌شوند که در طولانی‌مدت مشکل‌ساز خواهد شد. با انجام فعالیت‌های روزانه و یا ورزش این چربی‌ها را بسوزانید.

روش لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آیا استرس می‌تواند باعث چاقی شود؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…