رازهایی که دکور خانه را بی‌عیب و نقص می‌کنند

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما بار‌ها شده که وقتی به منزل یکی از اقوام و دوستان می‌روید از چیدمان زیبا و دلنشینی که دارند، لذت برده باشید و با خود گفته باشید،‌ ای کاش شما هم بتوانید همچین چیدمانی را در منزل خود اجرا کنید.
دکور خانه بی‌عیب و نقص

حتما تا به حال شده به خانه‌هایی بروید که از چیدمان و تمیزی آن‌ها کیف کنید و این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه دکور خانه بی‌عیب و نقص است؟ چنین افرادی همیشه به قواعدی ساده پایبند هستند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم آن‌ها را برای شما توضیح دهیم.

دکوری را انتخاب کنید که چرک‌تاب نباشد

شاید برخی این را فریب بدانند، اما این کار هوشمندی است. وقتی نوبت به انتخاب وسایل و مبلمان می‌رسد، آن‌هایی را انتخاب کنید که زیاد به تمیزکاری و نگهداری نداشته باشند. برای مثال کف آشپزخانه، اگر سفید باشد کوچک‌ترین لکه یا جای پا رویش دیده می‌شود اما اگر الگویی کرم و رگه‌دار داشته باشد همان لکه‌ها و آثار خیلی سخت بر روی آن تشخیص داده می‌شود. همین را می‌توان در مورد شیشه‌ها، میزها و آینه‌ها نیز دید که با کوچک‌ترین لمس، اثرانگشت و کثیفی را بازتاب می‌دهند. در انتخاب وسایل چوبی به دنبال طیف رنگ‌های متوسط باشید. اگر خیلی روشن باشد لکه را نشان می‌دهد و اگر خیلی تیره باشد گرد و غبار رویش مشخص است.

دکور خانه بی‌عیب و نقص

برای وسایل اضافی کشو داشته باشید

یک یا دو کشو برای چنین وسایلی لازم است ( حتی اگر لازم بود بیشتر ). داشتن یک خانه بی‌عیب و نقص بدان معنا نیست که همه چیز سرجای خودش باشد. اما برای جلوگیری از پخش و پلا شدن باید کشویی مخصوص در خانه داشته باشید که وسایل بی‌خانمان را به آن منتقل کنید. حتی می‌توانید چند کشو در نظر بگیرید و در هر کدام گروه خاصی از وسایل را قرار دهید که خیلی هم همه چیز با هم قاطی نشود. همچنین این کشوها باید ماهی یکبار چک شوند که اگر لازم بود بعضی از وسایل درون آن دور ریخته شود.

دکور خانه بی‌عیب و نقص

از سبد و صندوقچه استفاده کنید

با یک جاکفشی خوب و جمع و جور برای در ورودی خانه شروع کنید، یک سبد اسباب بازی نیز در اتاق نشیمن یا اتاق بازی کودک قرار دهید، یک سبد لوازم آرایش در روشویی نیز بسیار کاربردی است. اما قبل از اینکه برای خرید سبد و صندوقچه اقدام کنید، ابتدا تمام وسایلی که می‌خواهید به آن‌ها انتقال دهید را دسته‌بندی و سپس جدا کنید تا بدانید باید چند عدد سبد یا صندوقچه بخرید. در صندوقچه‌ها چیزهایی را نگهداری کنید که واقعا ضروری هستند و اجازه ندهید نظم آن بهم بخورد. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب این وسایل دکور خانه شما را دگرگون می‌کنند بخوانید.

از سبد و صندوقچه استفاده کنید

تمیز کاری را لذت‌بخش کنید

نمی‌خواهیم بگویم که تمیزکاری کار مورد علاقه شما است، اما کسانی که خانه‌شان بی‌عیب و نقص است راهی پیدا می‌کنند تا این کار برایشان قابل تحمل شود. مثلا وقتی ظرف‌ها را می‌شویید با گوشی برای خود آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنید. هنگام تمیزکاری خانه برای خود یک کتاب صوتی یا پادکستی جذاب پخش کنید.

در استفاده از وسایل زیاده‌روی نکنید

وسایل کمتر یعنی تمیزکاری کمتر. همچنین به معنای فضای سفید بیشتر هم هست. داشتن فضای سفید در دکوراسیون بسیار مهم است. می‌توانید از این فضاها برای برجسته کردن یک وسیله دکوری زیبا کمک بگیرید. خانه خلوت مرتب‌تر هم دیده می‌شود.

در استفاده از وسایل زیاده‌روی نکنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ راه ارزان برای نو شدن دکور منزل را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…