با این پله‌ها به بهشت بروید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پلکانی به بهشت نام مسیری شگفت‌انگیز در هاوایی است که به بالای یک کوه ختم می‌شود.
پلکان بهشت هاوایی

مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام آمریکا واقع شده است. این منطقه یکی از بهترین مناطق گردشگری محسوب می‌شود که با طبیعت بکر و دست‌نخورده خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اوآهو در هاوایی، مسیری خطرناک و زیبا معروف به پلکان بهشت هاوایی دارد که به‌عنوان یکی از وحشتناک‌ترین و ترسناک‌ترین گذرگاه‌های دنیا به شمار می‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

معرفی پلکان بهشت

پلکان بهشت مکانی است که ساعت‌ها پیاده‌روی در هوای مه‌گرفته میان درختان و بوته‌ها تا رسیدن به بلندای کوه ”کونولا”، جایی که نوری از آسمان به زمین تابیده و شما را تا بهشت بالا می‌برد را ممکن می‌سازد. ”پله‌های هایکو” یا همه پلکان بهشت، در واقع راه پله‌ای رو به بهشت است که جان خیلی‌ها را گرفته و برای بسیاری عکس‌های یادگاری زیبا به ارمغان آورده است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب موزه محبوب‌ترین بازیکن فوتبال را هم بخوانید.

پلکان بهشت در هاوایی

پلکان بهشت واقعا به کجا می‌رسد؟

چهار هزار پله این پلکان را که طی کنید به منظره‌ای می‌رسید که تا به حال مانند آن را ندیده‌اید. این جمله را کسانی می‌گویند که جان خود را به خطر انداخته و پا روی پله‌های آهنی فرسوده و شکسته گذاشته‌اند تا در پیچ و تاپ تپه‌ها و تن سبز کوه‌ها به بهشت برسند.

عبور از پله‌های هایکو در میان جزیره هاوایی، مناظری باور نکردنی را در مقابل چشم بیننده قرار می‌دهد که تنها با سخت‌کوشی، دست یافتنی است. این پله‌ها بسیار خطرناک هستند، مخصوصا زمانی که خیس هستند.

تاریخچه

این پلکان در سال ۱۹۴۲ و برای اهداف نظامی و ارسال سیگنال به کشتی‌ها در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این پلکان ابتدا با استفاده از چوب ساخته شده بود ولی در سال ۱۹۵۰ برای استحکام بیشتر با آهن و فلزات دیگر بازسازی شده است. در طوفان اخیر نیز خسارات فراوانی به پله‌ها وارد شده است.

بعدها پلکان با استفاده از آهن گالوانیزه مجددا بازسازی و گسترش یافت. اما با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به این ساختمان و آنتن‌ها نبود، بنابراین در میان جنگل رها شد. تغییرات آب و هوایی به آن‌ها آسیب زدند و شاخ و برگ درختان مدفون‌شان کرد. هر چند که در سال ۲۰۰۳ پله‌ها باز هم ترمیم شدند، اما به‌دلیل حوادثی که رخ می‌داد، دولت مسیر ابتدایی برای دسترسی را بست. این روزها اما گردشگران هنوز هم برای تماشای منظره و چشم‌اندازهای زیبای هاوایی، به‌طور غیرقانونی از این پله‌ها بالا می‌روند. در نهایت شاید خستگی بالا رفتن از چهار هزار پله و خطر سقوط از لبه کوهستان وجود داشته باشد اما در انتهای مسیر، منظره‌ای بهشتی، با آسمانی که آغوش خود را برایتان باز کرده در انتظار شماست.

شرایط پلکان بهشت امروز

”پله‌های هایکو” در واقع یک منطقه توریستی نیست، یعنی به هیچ وجه امن نیست و جان بسیاری را گرفته است، به همین خاطر بازدید از آن ممنوع است و ورودی مشخصی ندارد، اما از ابتدای دره هایکو و در میان کوچه پس کوچه‌های محله‌ای مسکونی آغاز می‌شود تا میان ابرها.

پلکان بهشت

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به به درک بروید! بزنید.

۴ دیدگاه

  1. عبدالمعید

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۳ ق٫ظ

    ممنون ازهمراهی شما

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…