آشنایی با روستاهای زیباترین شهر گیلان

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که در تمام ایام سال، به‌خصوص در فصل های تابستان و بهار مخاطبین و مسافران بسیار زیادی دارد.
زیباترین روستاهای لاهیجان

لاهیجان را به نام عروس زیبای استان گیلان می‌شناسند و چشم‌اندازهای کم‌نظیرش علاقمندان بسیار زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا با معرفی زیباترین روستاهای لاهیجان با شما هستیم. با ما همراه باشید.

روستاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان به‌لحاظ جغرافیایی سرزمینی جلگه‌ای و عمده فعالیت مردم در آن کشاورزی است. لاهیجان با دو مورد از محصولات خود شهرت بسیار زیادی دارد؛ یکی چای معروفش و دیگری بهارنارنج‌های خوش عطری که دارد. جاذبه‌های گردشگری لاهیجان تنها محدود به مکان‌های طبیعی نمی‌شود و از نظر تاریخی نیز جذابیت‌های بسیاری دارد.

اما برویم سراغ موضوع اصلی‌مان، زیباترین روستاهای لاهیجان.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب سیزده بدر امسال کجا برویم؟ را نیز مطالعه کنید.

روستای یوسفده، یکی از روستاهای دیدنی لاهیجان

روستای سرسبز و قدیمی یوسفده در استان گیلان و شهرستان لاهیجان قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه رودبنده است. مردمان این روستا به خونگرمی و مهمان‌نوازی شهرت دارند و در گذشته سال‌هایی متوالی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین روستای لاهیجان شناخته می‌شد.

از جاذبه‌های سفر و زیبایی‌های روستای یوسفده باید به دشت‌ها و مزارع سرسبزش اشاره کنیم، به‌خصوص که در دشت‌های سرسبز آن منظره می‌توان به مناظر کوه‌های سرسبز لاهیجان و لنگرود و تله‌کابین لاهیجان نیز دید داشت.

جنگل لاهیجان

بهترین منظره از روستاهای گیلان را در روستای لیامان ببینید

لیامان از توابع شهرستان لاهیجان است و دهستان آهندان نیز در فاصله ۴ کیلومتری آن قرار دارد. این روستا یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان است که طبیعتی بسیار دیدنی و بکر دارد. البته به دلیل گرایش زیاد مردم منطقه به کشاورزی بخشی از طبیعت چشمگیر این روستا آسیب دیده است، اما هنوز هم با زیبایی‌هایی که دارد نامش در فهرست زیباترین روستای لاهیجان قرار می گیرد.

روستای گلرودبار، گلستانی کوچک در فهرست زیباترین روستای لاهیجان

روستای گلرودبار را باید زیباترین روستای لاهیجان معرفی کنیم، روستایی که کمتر کسی نام آن را شنیده است و اکثر کسانی‌که نام آن را می‌شوند فکر می‌کنند که در شهرستان رودبار قرار دارد. گلرودبار روستای کمتر شناخته شده‌ای است، اما اگر به آن سفر کنید متوجه خواهید شد که واقعا زیباترین روستای لاهیجان عنوان برازنده‌ای برای این منطقه است.

گلرودبار در بخش‌های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رود و جویبارها، گلزارهای بسیاری در این منطقه به وجود آمده است و یکی از دلایل نام‌گذاری منطقه هم همین است.

روستای کنف گوراب، زیباترین روستای لاهیجان

روستای کنف گوراب در فاصله ۴ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد و نزدیک به بخش رودبنه است. این روستای در امتداد رودخانه حشمت رود واقع شده که یکی از انشعابات سفید رود است و طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد که می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفری برای تابستان و بهار شما باشد.

 ییلاق اطراف لاهیجان

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین استخرهای جهان کدامند؟ بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…