سفر به جذاب‌ترین روستاهای دیدنی لاهیجان

1
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که در تمام ایام سال، به‌ خصوص در فصل‌های تابستان و بهار مسافران بسیار زیادی دارد.
روستاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان را به نام عروس زیبای استان گیلان می‌شناسند و چشم‌اندازهای کم‌نظیرش علاقمندان بسیار زیادی دارد. در این مطلب از دلتامگ به معرفی زیباترین روستاهای لاهیجان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

روستاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان به‌ لحاظ جغرافیایی سرزمینی جلگه‌ای و عمده فعالیت مردم آن کشاورزی است. لاهیجان با دو مورد از محصولات خود شهرت بسیار زیادی دارد؛ یکی چای معروفش و دیگری بهار نارنج‌های خوش عطری که دارد. جاذبه‌های گردشگری لاهیجان تنها محدود به مکان‌های طبیعی نمی‌شود و از نظر تاریخی نیز جذابیت‌های بسیاری دارد. در ادامه، به چند مورد از زیباترین روستاهای لاهیجان اشاره می‌کنیم.

روستای یوسفده؛ یکی از روستاهای دیدنی لاهیجان

روستای سرسبز و قدیمی یوسفده در استان گیلان و شهرستان لاهیجان قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه رودبنده است. مردمان این روستا به خونگرمی و مهمان‌نوازی شهرت دارند و در گذشته به‌ عنوان پرجمعیت‌ترین روستای لاهیجان شناخته می‌شد. از جاذبه‌های سفر و زیبایی‌های روستای یوسفده باید به دشت‌ها و مزارع سرسبزش اشاره کنیم، به‌ خصوص که در دشت‌های سرسبز آن می‌توان به مناظر کوه‌های سرسبز لاهیجان و لنگرود و تله‌کابین لاهیجان نیز دید داشت.

روستای لیامان؛ بهترین منظره از روستاهای گیلان

لیامان از توابع شهرستان لاهیجان است و دهستان آهندان نیز در فاصله ۴ کیلومتری آن قرار دارد. این روستا یکی از روستاهای دیدنی لاهیجان است که طبیعتی بکر دارد.

مطلب پیشنهادی:  جزیره های مرموز ایران که ورود به آن‌ها ممنوع است! + ویدیو

روستای گلرودبار، گلستانی کوچک در فهرست روستاهای دیدنی لاهیجان

روستای گلرودبار را باید زیباترین روستای لاهیجان معرفی کنیم، روستایی که کمتر کسی نام آن را شنیده است و اکثر کسانی‌ که نام آن را می‌شوند فکر می‌کنند که در شهرستان رودبار قرار دارد. گلرودبار روستای کمتر شناخته شده‌ای است. این روستا در بخش‌های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رود و جویبارها، گلزارهای بسیاری در این منطقه به وجود آمده است و یکی از دلایل نامگذاری منطقه هم همین است.

روستای کنف گوراب، از زیباترین روستاهای لاهیجان

روستای کنف گوراب در فاصله ۴ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد و نزدیک به بخش رودبنه است. این روستا در امتداد رودخانه حشمت رود واقع شده که یکی از انشعابات سفیدرود است و طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی دارد که می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفری برای تابستان و بهار شما باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    27 اسفند 1402 در 8:04 ق.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

چند ترفند ساده که شما را لاغرتر نشان می‌دهد

ترفندهای لاغری بسیاری وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. دانستن این ترفندها …