این کارها دکور خانه را قدیمی و زشت می‌کنند

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرچند که پیدا کردن بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون یک امر سلیقه‌ای است. اما با بررسی چند نکته به انتخاب شایسته‌تری در این زمینه دست پیدا خواهید کرد.
اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه

همه ما فکر می‌کنیم نحوه چیدمان و دکوراسیون منزل راحت است و به راحتی از پس آن بر می‌آییم. اما برخی از ما در چیدمان منزل خود اشتباهاتی را مرتکب می‌شویم که سبب زشت شدن خانه می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

همه وسایل خود را با هم ست نکنید

یکی از اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه هماهنگی و هم‌رنگ بودن وسایل منزل بوده که باعث یکنواختی و کسالت‌آور شدن فضا می‌شود. حتما نباید فرش، مبل، پرده و غیره هم‌رنگ باشند زیرا این کار سبب زشت شدن خانه شما می‌شود. رویکردی آزادانه در انتخاب رنگ وسایل و چیدمان آن‌ها داشته باشید و از ترکیب رنگ‌های موجود در طبیعت الهام بگیرید. گاهی ترکیب رنگ‌های غیر هماهنگ، فضایی جادویی ایجاد می‌کند.

اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه

از سرامیک‌های طرح‌دار برای کف خانه استفاده نکنید

سرامیک کف خانه امروزه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دیزاین به‌شمار می‌رود. سرامیک‌ها با توجه به اندازه، طرح و نوع خود برای قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ سرامیک شما با رنگ دیوار و کابینت آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد. برای زیباتر به‌نظر رسیدن خانه بهتر است از سرامیک‌های طرح‌دار برای کف خانه استفاده نکنید.

اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون خانه

کمتر از مبل یک نفره استفاده نمایید

چیدمان مبل یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر افراد درگیر آن هستند. هر چیدمان مبلی، باید یک نقطه کانونی داشته باشد، این نقطه کانونی می‌تواند شومینه یا تلویزیون باشد. اگر خانه شما کوچک است، بهتر است از مبل‌های یک نفره زیاد استفاده نکنید. مدل‌های زیبا و جذاب مبلمان را در مطلب ۵ مبل راحتی خاص و شیک برای خانه شما ببینید.

فرش را کج و اریب نیندازید

فرش‌ها در زیباتر کردن هر خانه‌ا‌ی نقش دارند. در انتخاب اندازه فرش دقت کنید تا فرش متناسب با فضای شما باشد، هنگام انداختن فرش باید پایه‌های عقب مبل روی زمین و پایه‌های جلویی کاناپه روی فرش باشد. برخی افراد برای زیبا شدن خانه فرش را به‌صورت اریب و کج پهن می‌کنند اما این کار اشتباه است و نه تنها سبب زیبایی نمی‌شود بلکه سبب زشت شدن دیزاین خانه می‌گردد.

فرش را کج و اریب نیندازید

تلویزیون را جلوی پرده نگذارید

قرار دادن تلویزیون در فضای نشیمن به نوع نقشه و طراحی داخلی منزل بستگی دارد. گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره اشتباه است زیرا سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون و اذیت شدن چشم شما با نور مستقیم می‌شود. تلویزیون خود را در مکانی قرار دهید که از همه قسمت‌ها برای تماشای تلویزیون دید داشته باشید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این گلدان‌ها خانه شما را دیدنی می‌کنند سر بزنید.

تلویزیون را جلوی پرده نگذارید

از نورپردازی رنگی استفاده نکنید

نورپردازی مناسب برای یک فضا نه تنها تاثیر زیادی در روشنایی بخشیدن به فضای زندگی ما دارد، بلکه مهم‌ترین ابزار برای زیباتر شدن فضای زندگی به‌حساب می‌آید. استفاده از چراغ‌ھای توکار برای سقف مناسب است اما بسیار دیده شده است که برخی افراد برای نورپردازی در سقف کاذب از شلنگ‌های بنفش، قرمز یا نارنجی در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی استفاده می‌کنند. بیشتر مواقع این نورپردازی‌ها مناسب با دکوراسیون نیست و بسیار آزاردهنده است.

از نورپردازی رنگی استفاده نکنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز تختخواب را در این قسمت اتاق قرار ندهید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  2. الهام موالی زاده

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…