طرز تهیه کیک مرغ تک نفره مجلسی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کیک مرغ یکی از غذاهایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده و علاوه بر طعم آن، به لحاظ ظاهری هم شکل و شمایل زیبایی دارد.
طرز تهیه کیک مرغ تک نفره

کیک مرغ تک نفره یکی از انواع غذاهای مجلسی است. این غذا بسیار آسان است و با نان تست تهیه می‌شود و به دلیل شکل ظاهری آن به این اسم مشهور شده است. شما می‌توانید این کیک را به‌صورت بزرگ و در قالب تهیه کنید یا می‌توانید با کاتر گرد آن را قالب بزنید و با زیتون و گوجه گیلاسی تزئین کنید. کیک مرغ بهتر است کمی در یخچال بماند تا مزه‌ها به خورد هم بروند. بهتر است از نان تست تازه و نرم استفاده کنید تا کیک مرغ خوشمزه‌ای داشته باشید و به راحتی بتوانید قالب بزنید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ تک نفره

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • خیار شور خردشده ۱ پیمانه
  • گردو خردشده ۱/۲ پیمانه
  • سس مایونز ۱/۲ پیمانه
  • ماست خامه‌ای ۱/۲ پیمانه
  • آب لیموترش ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری ساطوری‌شده ۱/۲ پیمانه
  • نان تست ۱ بسته
  • زیتون و گوجه گیلاسی برای تزئین به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 کیک مرغ یک نفره

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار باید سینه مرغ را به همراه یک برگ بو و یک پیاز ۴ قاچ‌شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا مرغ بپزد. سینه مرغ پخته را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و بعد نگینی خرد کنید.

مرحله دوم

در ادامه خیار شور را بشویید و به‌صورت نگینی خرد کنید. گردو را نیز با پشت چاقو یا غذاساز خرد نمایید. جعفری را نیز پاک و به‌صورت ساطوری ریز خرد کنید. داخل یک کاسه، مرغ ریش‌شده را بریزید و به آن خیار شور و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  دمنوش هل، بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب

تهیه کیک مرغ تک نفره

مرحله سوم

در ادامه آب لیموترش تازه را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و بعد گردو خردشده را به همراه ماست و سس مایونز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یک‌دست شود. مواد باید منسجم باشد. شما می‌توانید به دلخواه کمی روغن زیتون نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله آخر از تهیه کیک مرغ تک نفره

باید نان تست را با کاتر گرد و به‌صورت مربع برش بزنید ولی حتما باید دور قهوه‌ای نان را بگیرید. حالا یک برش نان تست را بردارید و مقداری از مواد روی آن قرار دهید و بعد یک لایه نان تست و بعد مواد مرغی و یک نان تست دیگر و در انتها دور قهوه‌ای نان تست را پودر کنید. هر کیک تک نفره را برداشته و با قاشق دور تا دور نان را مایونز و سپس در پودر نان تست بغلتانید و روی هر برش با کمک خلال دندان گوجه گیلاسی و زیتون بگذارید. اگر به غذاهایی که با مرغ تهیه می‌شود علاقه دارید، خوراک مرغ خامه‌ای با قارچ را در مجله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…