۳ واقعیت درباره قد افراد که نمی‌دانستید!

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قد بلند و یا قد کوتاه باشید، ممکن است برخی افراد شما را با نام‌هایی که دوست ندارید صدا کرده باشند. جدای از تمسخر قد می‌تواند روی سلامتی افراد تاثیر گذار باشد.
دانستنی های جالب در مورد قد افراد

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قد خیلی چیزها از خطر بیماری قلبی و سرطان گرفته تا درآمد و جذابیت شما را تحت تاثیر قرار ‌می‌دهد. در این مطلب به بررسی چند نکته جذاب در خصوص قد افراد می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید تا با دانستنی های جالب در مورد قد افراد آشنا شوید.

دانستنی های جالب در مورد قد افراد

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قد خیلی چیزها از خطر بیماری قلبی و سرطان گرفته تا درآمد و جذابیت شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب به بررسی چند نکته جذاب در خصوص قد افراد می‌پردازیم.

۱- شما در اولین سال زندگی خود سریعترین رشد را دارید

رشد کودکان بسیار سریع است. این موضوع را پدر و مادرانی که دائم مجبور به خرید لباس‌های بزرگ‌تر برای فرزندان خود هستند، به‌خوبی متوجه می‌شوند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که افراد در اولین سال زندگی خود در سریعترین حالت رشد می‌کنند و از بدو تولد تا یک سالگی حدود ۱۰ اینچ به قد آن‌ها اضافه می‌شود. پس از آن و تا سنین نوجوانی قد آن‌ها نه با این سرعت، ولی به‌صورت پیوسته افزایش می‌یابد. رشد دختران معمولا دو تا سه سال پس از شروع قاعدگی متوقف می‌شود، در حالی که قد برخی پسران تا اوایل بیست سالگی به رشد خود ادامه می‌دهد.

۲- قد شما در طول روز تغییر می‌کند

همانطور که وزن شما در طول روز در نوسان است، قد شما نیز می‌تواند این چنین باشد. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید قدتان بلندتر است و ممکن است تا پایان روز یک سانتی‌متر کوتاه‌تر شوید. تاد سینت، دی سی، متخصص کایروپراکتیک و نویسنده کتاب حقیقت درباره کمردرد، می‌گوید: «دیسک‌های ستون فقرات شما به دلیل ایستادن در طول روز فشرده می‌شوند. همانطور که می‌خوابید، ستون فقرات شما کاهش می‌یابد و طول از دست رفته را دوباره به دست می‌آورید.»

۳- قد فقط به ژنتیک بستگی ندارد

تقریبا ۶۰ تا ۸۰ درصد قد شما توسط ژنتیک تعیین می‌شود و بقیه آن به عوامل محیطی، یعنی تغذیه دوران کودکی بستگی دارد. یک زیست شناس مولکولی تحقیقاتی در ایالات متحده می‌گوید: «تغذیه مهم‌ترین عامل محیطی است که به قد کمک می‌کند.» برای قد بلند شدن کودکان باید یک رژیم غذایی کامل از میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، لبنیات و پروتئین بدون چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کودکان در نظر بگیرید.

دانستنی های جالب در مورد قد افراد

پیشنهاد مطالعه: مطلب آداب و رسوم عجیب و غریب ازدواج که در گذشته رواج داشتند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…