۹ خاصیت شگفت انگیز چغاله بادام که از آن‌ها بی‌خبرید!

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چغاله بادام، میوه بادام درختی است که در نواحی مرکزی و غربی آسیا از جمله افغانستان، ایران، سوریه و فلسطین پرورش می‌یابد. میوه درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک ظریفی است.
فواید و خواص چغاله بادام

با توجه به رسیدن فصل بهار و در دسترس بودن میوه‌هایی همچون چغاله بادام،  مجله دلتا در این مطلب به بررسی فواید و خواص چغاله بادام می‌پردازد.

۹ خواص مهم چغاله بادام را بشناسید

  • چغاله بادام برای قلب ما بسیار مفید است. این بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی مقدار زیادی فلاونوئید یا بیوفلاونوئید است که به‌عنوان یک متابولیت ثانویه، قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن ما افزایش می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه تافتس اثبات‌کردند که فلاونوئید‌ها با ویتامین E. کار‌می‌کنند و از این طریق، از دیواره‌های سلول‌های خونی بدن ما در برابر پارگی یا آسیب محافظت‌می‌کنند. درنتیجه، ما می‌توانیم از بیماری‌های قلبی‌عروقی کشنده مانند حمله قلبی پیشگیری‌کنیم.
  • غذا‌های خیلی کمی مانند چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول بد هستند. اگر به‌طور منظم از این مغز استفاده‌کنید، خیلی راحت می‌توانید سطح کلسترول خود را کنترل‌کنید.
  • محتوای فسفری چغاله بادام برای دندان‌ها و استخوان‌های ما بسیار مفید است. می‌تواند با تقویت دندان‌ها و لثه، از سلامت دهان‌ودندان ما محافظت‌کند. همچنین، کارایی دستگاه اسکلتی ما نیز به‌شکل قابل‌توجهی افزایش‌می‌یابد.
  • بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکوز (قند) در جریان خون ما بالامی‌رود که برای سلامتی ما خوب نیست. در این وضعیت، بادام سبز می‌تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند بدن به ما کمک‌کند.
  • چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است. می‌تواند سموم را از بدن ما دفع‌کرده و فعالیت‌های سیستم ایمنی ما را تقویت‌کند. بنابراین، می‌توانیم تعدادی از بیماری‌ها و عفونت‌ها را رفع‌کنیم.
  • وقتی مسئله حفظ تعادل pH در بدن‌ به‌میان‌می‌آید، چغاله بادام به‌عنوان یک درمان طبیعی عالی عمل‌می‌کند. بادام سبز به دلیل اینکه یک پروتئین قلیایی است، می‌تواند به قلیایی ماندن بدن کمک‌کند.
  • چغاله بادام سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای سیستم عصبی ما بسیار مفید است. ال کارتینین و ریبوفلاوین، دو عنصر اصلی موجود در این نوع بادام هستند که تغذیه مناسب سلول‌های مغزی و عصبی ما را تامین‌می‌کنند.
  • اگر درحال کاهش وزن هستید، چغاله بادام می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. این نوع بادام، علی رغم اینکه جز مغزها است، دارای چربی‌های سالم است که به شکستن چربی‌های اضافی و لاغرماندن کمک‌می‌کند.
  • چغاله بادام حاوی مقادیر زیادی فیبر است که برای آسان‌کردن عمل هضم و درمان یبوست مزمن ضروری است.

فواید و خواص چغاله بادام چیست

 

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خواص رب انار که شگفت‌زده‌تان می‌کند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

  2. فرامرز

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…