طرز تهیه گشنیز کباب ترکیه‌ای

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواع کباب در شهرها و کشورهای مختلف به شکل‌های متنوع با طعم‌های متفاوت درست می‌شود. از اسکندر کباب معروف ترکیه تا کباب کالوآ مخصوص‌ هاوایی که از لذیذترین کباب‌های دنیا به‌شمار می‌رود.
طرز تهیه گشنیز کباب

اگر به‌صورت زمینی به ترکیه سفر کرده و از شهر زیبا و خنک ماکو گذر کرده باشید، حتما غذاهای متنوع و خوشمزه آن را امتحان کرده‌اید. گشنیز کباب یکی از غذاهای لذیذ این شهر است که به اسم کباب گشنیز هم شناخته می‌شود. البته این غذا در خیلی از شهرهای شمال غرب ایران هم درست می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه گشنیز کباب را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه گشنیز کباب

  • گوشت چرخ‌کرده ۵۰۰ گرم
  • لپه ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • گشنیز تازه ۵۰۰ گرم
  • لیموعمانی ۲ عدد
  • آرد ۱ قاشق
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

گشنیز کباب ترکیه ای

طرز تهیه گشنیز کباب

مرحله اول

پیش از هر چیز، لپه‌ها را در آب از چند ساعت قبل خیس کنید. سپس آن‌ها را در قابلمه بریزید و با مقداری آب بپزید. بعد از آنکه لپه‌ها کاملا پخت و نرم شد، آن‌ها را آبکش کنید. لپه‌ها را چرخ کنید و آب لپه را نگه دارید.

مرحله دوم

داخل کاسه‌ای، ۲ عدد از پیاز‌ها را رنده کنید، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. لپه‌های چرخ‌شده را نیز داخل کاسه بریزید و همراه با دیگر مواد هم بزنید و با دست خوب ورز دهید. سپس تخم‌مرغ‌ها را نیز به مواد اضافه کنید و مجددا همه مواد را با هم ورز دهید.

مرحله سوم

مقداری از مواد آماده‌شده بردارید و قلقلی کنید. داخل تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. بعد از آنکه روغن داغ شد، گلوله‌های آماده‌شده را داخل آن بیندازید و سرخ کنید. بعد از آنکه تمام گلوله‌ها سرخ شدند، زیر شعله را خاموش کنید و آن‌ها را کنار بگذارید.

 گشنیز کباب

مرحله چهارم

گشنیز‌ها را پاک کنید، بشویید و داخل سبد بریزید. پس از آنکه آب اضافی آن خارج شد، آن‌ها را خرد کنید. تابه کوچکی را آماده کنید و داخل آن روغن بریزید. آن را روی شعله گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس گشنیزهای خردشده را داخل روغن تفت دهید.

مرحله پنجم

یک عدد پیاز را به‌صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه متوسط به همراه کمی روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. سپس یک قاشق آرد به آن اضافه کنید تا همراه با پیاز تفت داده شود.

آب لپه را به همراه یک پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید. لیموعمانی‌ها را بشویید، با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و داخل قابلمه بیندازید.

مرحله ششم

پس از آنکه آب جوشید، گشنیز تفت داده‌شده را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۵ دقیقه بپزد. سپس گوشت‌های قلقلی را که از قبل سرخ کرده و کنار گذاشته‌اید، به آن اضافه کنید و اجازه دهید آن‌ها نیز به همراه مواد حدود ۱۰ دقیقه بپزند و طعم سس را به خود بگیرند.

اگر به دستورهای آشپزی علاقه دارید، زرشک پلو بدون مرغ مجلسی و خوشمزه را بخوانید.

نکات کلیدی طرز تهیه گشنیز کباب

  • اندازه گلوله‌هایی که آماده می‌کنید باید کمی از گردو بزرگ‌تر باشد.
  • گشنیز‌های این کباب باید درشت خرد شود.

طرز تهیه گشنیز کباب

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر غذای مانده را تا چند روز می‌توان مصرف کرد؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…