ویژگی‌های یک غذای افطاری چه باید باشد؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق نظر متخصصین برای افطار یک غذای کم‌کالری در نظر بگیرید که هضم آن آسان است.
سلامتی در ماه رمضان

با توجه به اینکه در ایام رمضان فرد ساعت‌های متوالی با معده خالی فعالیت می‌کند باید وعده افطار را با مایعات گرم و یک قند یا چای و خرما شروع کند. این موارد بهترین گزینه برای شروع یک افطار سالم و مفید بوده و استفاده از آب یخ برای شروع افطار بسیار مضر است. با مجله دلتا همراه باشید تا نکات سلامتی در ماه رمضان را بشناسید.

نکات سلامتی در ماه رمضان

غذای سنگین ممنوع!

در ایام روزه‌داری معده، ساعت‌های زیادی خالی می‌ماند و برای شروع فعالیت، آمادگی پذیرش و هضم غذای سنگین سنتی مانند پلوخورشت، کشک‌بادمجان، کوکو سبزی و غذا‌هایی از این دسته که با روغن سرخ‌شده‌اند را ندارد. شروع افطار مناسب می‌تواند شبیه به وعده صبحانه باشد مانند نان، پنیر و سبزی همراه با گردو و چای، زیرا غذایی ساده، مفید و هم قابل‌هضم است.

سلامتی در ماه رمضان با ترفندها

آش و سوپ

علاوه بر غذا‌های ساده و سبک مانند وعده صبحانه استفاده از آش، سوپ، حلیم، شعله زرد و عدسی در افطار بسیار مفید و قابل‌هضم است که برای تمامی افراد و در تمام رده‌های سنی توصیه می‌شود. میان وعده‌هایی مانند میوه‌ها و شیرینی‌ها باید بعد از افطار مصرف شوند.

آش و سوپ

سحری

وعده سحر همواره باید مانند وعده ناهار باشد و در زمان خودش صرف شود و به بعد از افطار به‌عنوان شام مصرف نشود تا فرد بین سحر تا افطار احساس گرسنگی نکند.

غذای شور ممنوع

برای هضم بهتر سحری و استفاده از لبنیات باید همراه غذا، دوغ و ماست مصرف شود. همچنین از غذا‌های پرچرب و فست فودی مانند کباب، ساندویچ و پیتزا و  استفاده از غذا‌های شور مانند انواع کنسرو‌ها پرهیز شود. غذا‌های دارای نمک زیاد، باعث تشنگی در طول روز شده و غذا‌های پرچرب نیز باعث اضافه‌وزن در ایام بعد از ماه رمضان می‌شود.

فست فود ها در رمضان

سحری با سبزیجات

مصرف کافی سبزی‌خوردن و سالاد کاهو در وعده سحر بسیار مفید است. این گروه خوراکی علاوه بر اینکه دارای ویتامین و املاح بسیاری هستند، می‌توانند آب موردنیاز بدن را تامین کنند. همچنین دارای منابع بسیار فیبر هستند.

سبزی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این افراد هرگز روزه نگیرند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…