بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیاده روی در تهران، در فصل مختلف سال می‌تواند بسیار لذب‌بخش باشد.
بهترین مکان‌های پیاده روی در تهران

تهران شهری بزرگ و شلوغ است؛ اما در گوشه و کنار آن می‌توان جایی دنج و آرام برای خلوت‌کردن یا چند قدم پیاده روی انتخاب کرد. برخی افراد برای تناسب اندام و برخی دیگر برای رفع دلتنگی عاشق پیاده روی هستند. اگر شما هم به‌دنبال جایی آرام و دنج می‌گردید، برای آشنایی با بهترین مکان‌های پیاده روی در تهران، مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از جمله محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی در شرق تهران است. این بوستان در منطقه بلوار هنگام قرار دارد. بلوار هنگام این پارک را به دو بخش شرقی و غربی تبدیل می‌کند. در هر دو بخش پارک، مسیرهای پیاده روی بسیار عالی و دوست‌داشتنی وجود دارند. شیب مسیرهای پیاده روی بخش شرقی پارک تا حدودی از بخش غربی بهتر است.

محل دنج پیاده روی در تهران

خیابان کوهستان تهران

خیابان کوهستان از بلوار استقلال در شرق تهران آغاز می‌شود و به بزرگراه بابایی می‌رسد. این مسیر از کنار پارک جنگلی عبور می‌کند و آب‌وهوایی بسیار عالی دارد. خیابان کوهستان دارای یک مسیر پیاده روی بسیار بزرگ است. پس می‌توانید با خیال راحت در پیاده روی عریض این خیابان پیاده روی کنید و از هوای خوش لذت ببرید.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب سیزده بدر امسال کجا برویم؟ را نیز مطالعه کنید.

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه با ۳۵هکتار وسعت، از جمله بزرگترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. این پارک در محدوده غرب تهران به حساب می‌آید. وقتی که وارد بوستان نهج‌البلاغه می‌شوید، احساس می‌کنید که در یک جای دیگر هستید. انگار که از بافت تهران ناگهان خارج شده‌اید. وقتی که خودتان را بخش مرکزی پارک برسانید ، کلا از هیاهو و شلوغی شهر جدا می‌شوید. این پارک از جمله بهترین پارک‌های تهران است. در این پارک مسیر پیاده روی بسیار بزرگ و استاندارد وجود دارد.

 

محل دنج پیاده روی در تهران

دربند

خب حالا که صحبت از دربند شد، چرا خود دربند را به لیست بهترین مسیر پیاده روی در تهران اضافه نکنیم؟ دربند از جمله زیباترین مناطق ییلاقی تهران است. این منطقه سالیان سال است که پاتوق جوانان و خانواده‌های تهرانی به حساب می‌آید. بسیاری از ورزشکاران نیز این مسیر را برای کوهنوردی و ورزش انتخاب می‌کنند. مسیر دربند به نوعی از ابتدای میدان تجریش آغاز می‌شود. می‌توانید از تجریش تا میدان دربند را با ماشین بروید؛ اما پیاده روی تا خود میدان دربند هم صفایی دارد.

محل دنج پیاده روی در تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر از جمله معروف‌ترین خیابان‌های تهران و البته خاورمیانه است. این خیابان طولانی‌ترین خیابان در تمام خاورمیانه به حساب می‌آید. خیابان ولیعصر تهران از میدان راه آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش ادامه دارد. مسیر پیاده روی خیابان ولیعصر از جمله طولانی‌ترین مسیرهای پیاده روی در تهران به حساب می‌آید.

محل دنج پیاده روی در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین استخرهای جهان کدامند؟ بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۵۵ ب٫ظ

    عالی مثل همیشه,👍👍👍

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…