خطرات مصرف چای کهنه چیست؟

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی افراد چای مانده را دوباره گرم و مصرف می‌کنند، اما بهتر است قبل از این کار بدانند خوردن چای مانده و کهنه برای سلامت بدن ضرری دارد یا نه؟
خطرات گرم کردن دوباره چای

گرم کردن دوباره چای دم‌شده، بو و خاصیت آن را از بین می‌برد. همچنین می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند. با مجله دلتا همراه باشید تا خطرات گرم کردن دوباره چای را بشناسید.

خطرات گرم کردن دوباره چای چیست؟

اگر چای بیشتر از چهار ساعت مانده باشد گرم کردن دوباره آن باعث رشد باکتری‌ها می‌شود. این موضوع در مورد چای هندی که با شکر و شیر سرو می‌شود، بیشتر صدق می‌کند، زیرا خطر رشد باکتری را افزایش می‌دهد. چای میوه‌ای هم خاصیت خود را بعد از دوباره گرم کردن از دست می‌دهد.
اگر چای در دمای اتاق بین ۴ تا ۸ ساعت باقی مانده باشد، نباید آن را دوباره گرم کنید، اما اگر چای به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از دم کشیدنش گذشته باشد، می‌توان دوباره آن را گرم کرد.

خطرات گرم کردن دوباره چای را بشناسید
باکتری مسمومیت غذایی، معمولا در چای دم شده که مجدد در معرض گرما قرار بگیرد خودش را نشان می‌دهد. چایی که همراه با شیر باشد یا ماده‌ای اضافه داخل آن وجود داشته باشد، بعد از گرم شدن وضعیت بدتری را ایجاد می‌کند و ممکن است به دلیل تولید قارچ خطرناک هم باشد.

تاثیر روی مزه

علاوه بر این که چای بعد از گرم شدن دوباره، خواص خود را از دست می‌دهد، مزه آن نیز تغییر خواهد کرد. پلی فنول‌های مسئول رنگ و طعم چای، در چنین حالتی دچار مشکل شده و در نتیجه طعم چای تلخ‌تر از حالت طبیعی می‌شود.

خطرات گرم کردن دوباره چای کدام است

چگونه چای را دوباره گرم کنیم؟

دوباره گرم کردن چای سرد شده، هرگز پیشنهاد نمی‌شود، اما اگر مجبور به انجام این کار شدید، بهتر است که چای را داخل یک قوری تمیز بریزید، کمی آب به آن اضافه کنید و آن را روی کتری به مدت ۳ تا ۴ دقیقه قرار دهید تا دوباره حرارت بگیرد. برای این که سلامت گوارش‌تان حفظ شود، هرگز چایی که بیش از ۴ ساعت در دمای اتاق باقی مانده است را دوباره گرم نکنید.

چگونه چای را دوباره گرم کنیم؟

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب دلایل کوچک شدن مغز چیست؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

    مطالب بسیار جالب و ارزنده میباشد موفق باشید

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۵۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۳ ب٫ظ

  7. حسن

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…