سیری در طبیعت شگفت‌انگیز ایمن آباد!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایمن آباد نام یکی از روستاهای شهرستان بابل است که محیطی آرام و سرسبز دارد.
روستای ایمن آباد

روستای ایمن آباد بابل واقع در استان مازندران، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستای بخش لاله آباد محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین پیشه مردم روستای ایمن آباد و کروکلا است. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

ایمن آباد کجاست؟

این منطقه از شهرستان بابل در تقسیمات کشوری از سه روستای متصل به هم یعنی ایمن آباد، پایین کروکلا و بالا کروکلا یا همان قاضی محله تشکیل شده است. بر اساس سرشماری افراد و مسکن در سال ۱۳۹۰، در مجموع روستای ایمن آباد و کروکلا با ۹۶۷ خانوار، جمعتی بیش از ۳ هزار نفر را در خود جای داده است. روستای ایمن آباد همچنان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستای بخش لاله آباد محسوب می‌شود.

شغل مردم ایمن آباد چیست؟

در بخش کشاورزی غالب مردم روستا برنجکار هستند. از دیگر شغل‌های مردم روستا می‌توان به باغداری، سیفی‌کاری، دامداری، کشت لوبیا و نیشکر، صنایع تبدیلی نظیر شالیکوبی، بوجاری، گونی دوزی و نیز مشاغل فنی مانند نجاری، تراشکاری، جوشکاری، آلومینیوم کاری و شیشه‌بری اشاره کرد. زنان روستا با استفاده از فضای باغچه خانه‌شان محصولاتی مانند سبزیجات، گوجه، خیار، بادمجان، کدوسبز، کدو تنبل و… به عمل می‌آورند و همچنین نگهداری مرغ و خروس و اردک و دیگر پرندگان اهلی و تامین تخم مرغ و گوشت مصرفی خانوار، کمک بزرگی به اقتصاد خانواده می‌کند. همچنین تهیه انواع ترشیجات و مرباجات از سوی زنان روستا و حتی عرضه آن به بازار نیز انجام می‌شود.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید سری هم به مطلب طبیعت شگفت‌انگیز دربند رشی در گیلان! بزنید.

روستای ایمن آباد و کروکلا

آثار باستانی ایمن آباد

این روستای داراری قدمت تاریخی نیز هست. از بناهای دیدنی و تاریخی این روستا می‌توان به حمام قدیمی روستای ایمن آباد و کروکلا اشاره کرد که توسط فردی به نام مرحوم سید میر صفی خان لاله آبادی در سال حدود ۱۲۳۰ هجری شمسی، یعنی حدود بیش از ۱۵۰ سال پیش در دوره قاجاریه، در زمینی به مساحت تقریبی ۲۸۰ متر مربع در روستای کروکلا احداث شده است. ساخت این بنا حدود ۶ ماه به طول انجامید.

بهترین زمان سفر به ایمن آباد

این منطقه هم همچون شهرستان بابل و دیگر شهرهای استان مازندران، تابستان‌های شرجی و زمستان‌های پر از باراش باران دارد. لذا به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که فصل پاییز و بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنند و از تک تک لحظاتشان در این دیار زیبا لذت ببرند. اگر هم آب و هوای بارانی شمال را دوست دارید، نیمه‌ دوم سال می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر به ایمن آباد باشد.

اگر علاقه‌مند به گذراندن وقت خود در روستاها هستید، سری نیزبه روستاهای کیمون و لدار در بابل بزنید.

روستای ایمن آباد مازندران

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب سیزده بدر امسال کجا برویم؟ بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    عالی👍👍👍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…